Tekintve, hogy a szakterületen dolgozók fizetése jelentős részben a különböző speciális pótlékokból tevődik össze, egyes esetekben akár 25 százalékot is elért a fizetéscsökkenés, ami nagy felháborodást váltott ki a kecskeméti és szolnoki repülőtéren dolgozók körében. Lapunknak név nélkül nyilatkozó repülőműszaki katonák a lépést azért érzik különösen igazságtalannak, mert a rájuk bízott technikai eszközök értéke rendkívül magas, ugyanakkor biztonságos üzemeltetésük bonyolult és nagy odafigyelést igényel.
A repülők környezetében ráadásul nagyon sok egészségkárosító hatás is éri őket, és a soktonnás gépek közelében állandó a balesetveszély. A gépek üzemeltetőinek fizetési besorolását negatív irányba befolyásolja az is, hogy azokat a személyeket jutalmazzák, akik már több beosztásban szolgáltak. Ezen a szakterületen azonban csak az szerez gyakorlatot, aki sokáig dolgozik ugyanazon a helyen. Ráadásul a közeljövőben fokozódik a műszaki állomány leterheltsége: a kecskeméti katonák egy része ugyanis jövőre Svédországba utazik, ahol átképzik őket a Gripenek üzemeltetésére. A jövőben tehát tízmilliárdos gépekre vigyáznak majd, havonta alig százezer forintért.
– Ez év augusztusától valóban csökkentettük a pótlékokat bizonyos tiszteknél és tiszthelyetteseknél – ismerte el lapunknak Bocskai István. A HM szóvivője elmondta: ez abból adódik, hogy „átalakították és egyszerűsítették a pótlékok rendszerét”. Ez azonban nem jár illetménycsökkenéssel, mert a pótlékok megkurtítását szükség esetén illetménykiegészítéssel pótolták – állította a szóvivő.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban