Perre megy a pályázó a Malévért?

Tizenhétmillió dollárról szóló bankgaranciát csatolt be a LOT-tal való légiszövetség megerősítő nyilatkozatával együtt múlt hét csütörtökön a Malév privatizációján induló ASBK Vagyonkezelő Kft., mégsem tárgyalt vele a ÁPV Rt. – nyilatkozta lapunknak tegnap Kovács Ferenc, az ASBK Vagyonkezelő Kft. szakmai vezetője.

Hunyor Erna
2005. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár az ÁPV Rt. úgy nyilatkozott, hogy jobb volt az AirBridge ajánlata, ez csak egyetlen pontban van így – mondta Kovács. Ugyanis – fogalmazott – ők valóban 150 millió forintos vételárat ajánlottak, de az összes többi paraméterük jobb volt – az ÁPV Rt. által pénteken nyilvánosságra hozottak alapján – az AirBridge-énél. Hangsúlyozta, hogy az ASBK Kft. kilenc-, míg az AirBridge Rt. csak négymilliárd forintos tőkeemelést vállalt. – A vételár emelésére nekik – szemben a másik pályázóval – nem volt lehetőségük, mivel velük az ÁPV Rt. a tárgyalásos eljárás során nem tárgyalt – emlékeztetett Kovács, aki szerint ma döntenek arról, indítanak-e peres eljárást.
*
Úgy tudjuk, az OTP Bank állt az ASBK pályázata mögé. Szombaton az AirBridge is jelezte: jogi eljárás megkezdését fontolgatja. Ez a mai napon mindenképpen kiderül, hiszen sajtótájékoztatót hívott össze a cég. Szintén szombaton a Kommerszant című moszkvai lap arról tudósított, hogy az AirBridge Rt. orosz főrészvényese óvást akar emelni az ÁPV Rt. döntése ellen. Borisz Abramovics – a KrasAir és az AirBridge résztulajdonosa – megdöbbenésének adott hangot az ÁPV Rt. pénteki bejelentésével kapcsolatosan. Ismert, az ÁPV Rt. úgy döntött, eredménytelenül lezárja a Malév Rt. részvényeinek értékesítésére kiírt pályázatot.
„Megfeleltünk minden feltételnek. Azt mondták nekünk, hogy mi vagyunk a győztesek. És a végén leállítják a privatizációt. Hogy lehetséges ez?” – háborgott Abramovics. Mint mondta: „Politikai harc túszává váltunk. Ajánlatunk megfelelt a magyar kormány valamennyi kívánságának, és a legjobbnak ismerték el azt. Most komoly jogászok dolgoznak az ügyön, és vizsgáljuk az esélyeket, készek vagyunk harcolni európai bíróságokon” – mondta. – „A tárgyalások során megállapodtunk az ÁPV Rt. képviselőivel, bár semmit nem írtunk alá, csak a kész szerződéstervezetet kaptuk kézhez” – mondta Leonov Péter, az AirBridge igazgatósági tagja tegnap az MTI-nek.
Veres János pénzügyminiszter kijelentette, hogy a Budapest Airport Rt. privatizálása után újabb kísérletet tesznek az év végén a Malév eladására.

Tőzsdére az állami cégeket! A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) lapunkat közleményében arról értesítette: zajlanak az átfogó piacélénkítő intézkedéssorozatot tartalmazó javaslatcsomag tárgyalásai, amelyet Szalay-Berzeviczy Attila tőzsdeelnök július 5-én adott át Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek. Pénteken a tőzsde elnöke azzal az újabb javaslattal fordult a kormányfőhöz, hogy a Budapest Airport Rt.-t, a Malévot és a többi – még az ÁPV Rt. portfóliójában lévő – magyar vállalatot csak olyan szakmai befektetőnek adja el az állam, amely – az egyéb feltételek teljesítése mellett – hajlandó a saját részvényeit bevezetni a Budapesti Értéktőzsdére. Ezzel is lehetővé téve a magyar lakosságnak és a nyugdíjpénztáraknak a privatizációban való indirekt részvételt.




Ellenőrzések a légtérben. Nagyobb figyelmet szánnak ezentúl a légi közlekedési szervezetek a repülőgépek és a pilóták rendszeres ellenőrzésére, számítani lehet arra, hogy kisgépeket e célból menet közben leszállásra szólítanak fel – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. Az eddiginél jóval nagyobb szigorra egyrészt a külföldön történt légi balesetek, másrészt pedig a magyarországi kisgépek közelmúltbeli tragédiája miatt van szükség. Egyelőre nincs olyan légitársaság, amely biztonsági okból ne kapna leszállási engedélyt Magyarországon, a légügyi hatóságok azonban rendszeresen ellenőrzik a külföldi tulajdonú gépeket is: ennek tudható be, hogy egy IL 76-os légi jármű hetekig nem hagyhatta el az országot. Idén az első fél évben 196 esetet vizsgált a Polgári Légiközlekedési Hatóság, a hazai légtérben húszszázalékos volt a forgalom bővülése. (P. G. I.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.