A tó legendás hírű hajóóriásától, a Beloiannisztól tavaly búcsúztak a Balatoni Hajózási Rt. dolgozói, a múlt hét végén az ugyancsak különös életutat befutó Bakony motorost indították utolsó útjára a flotta vezérkarával és a cég dolgozóival.
Egy Stathatos nevű al-dunai hajótulajdonos részére a Ganz Danubius Hajógyárban 1921-ben készült el a csavargőzös, amely 1944-ben a Duna osztrák szakaszára került. A második világháborúban ott esett szovjet fogságba, és több mint tíz éven át Tbiliszi néven folytatta útját. A zsákmányhajó 1955-ben visszakerült a Maharthoz, 1963-ban leselejtezték, majd miután átépítették motorhajóvá, az Ercsi nevet kapta. A harminchét méter hosszú és 6,7 méter széles, tágas fedélzetű, négyszáz személy szállítására alkalmas hajó 1968-ban került a Balatonra, és 1991-ben lett Bakony a neve.
A menetrendi, séta- és diszkóhajóként egyaránt népszerű Bakony az utóbbi időben a Balatonkenese–Tihany és a Földvár– Badacsony útvonalon közlekedett. Mivel a felújítása tetemes költséget róna a Balatoni Hajózási Rt.-re, a nyolcvannégy éves vízi járműtől megválik a cég. A kalandos életű hajó végül beúszott a siófoki sólyatérbe, és hamarosan felpingálják az oldalára az „eladó” feliratot.
Névadásra várva. A Beloiannisz motorosból várhatóan hajómúzeum lesz – tudtuk meg Borbély Judittól, a hajóstársaság marketingvezetőjétől. A több száz millió forintból megújult siófoki vitorláskikötőt pedig Stefánia főhercegnőről vagy Galérius császárról nevezik el – tette hozzá Horváth Gyula, a cég vezérigazgatója. A főhercegnő volt az egykori siófoki jachtegylet névadója, Galérius császárnak pedig a Sió-csatorna megépítését köszönheti az utókor.