Elárverezik a Bakonyt

2005. 09. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tó legendás hírű hajóóriásától, a Beloiannisztól tavaly búcsúztak a Balatoni Hajózási Rt. dolgozói, a múlt hét végén az ugyancsak különös életutat befutó Bakony motorost indították utolsó útjára a flotta vezérkarával és a cég dolgozóival.
Egy Stathatos nevű al-dunai hajótulajdonos részére a Ganz Danubius Hajógyárban 1921-ben készült el a csavargőzös, amely 1944-ben a Duna osztrák szakaszára került. A második világháborúban ott esett szovjet fogságba, és több mint tíz éven át Tbiliszi néven folytatta útját. A zsákmányhajó 1955-ben visszakerült a Maharthoz, 1963-ban leselejtezték, majd miután átépítették motorhajóvá, az Ercsi nevet kapta. A harminchét méter hosszú és 6,7 méter széles, tágas fedélzetű, négyszáz személy szállítására alkalmas hajó 1968-ban került a Balatonra, és 1991-ben lett Bakony a neve.
A menetrendi, séta- és diszkóhajóként egyaránt népszerű Bakony az utóbbi időben a Balatonkenese–Tihany és a Földvár– Badacsony útvonalon közlekedett. Mivel a felújítása tetemes költséget róna a Balatoni Hajózási Rt.-re, a nyolcvannégy éves vízi járműtől megválik a cég. A kalandos életű hajó végül beúszott a siófoki sólyatérbe, és hamarosan felpingálják az oldalára az „eladó” feliratot.



Névadásra várva. A Beloiannisz motorosból várhatóan hajómúzeum lesz – tudtuk meg Borbély Judittól, a hajóstársaság marketingvezetőjétől. A több száz millió forintból megújult siófoki vitorláskikötőt pedig Stefánia főhercegnőről vagy Galérius császárról nevezik el – tette hozzá Horváth Gyula, a cég vezérigazgatója. A főhercegnő volt az egykori siófoki jachtegylet névadója, Galérius császárnak pedig a Sió-csatorna megépítését köszönheti az utókor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.