Bukásra áll a magyar iskola – jelentette ki a tanácskozást köszöntő beszédében Kaposvár polgármestere. Szita Károly a helyi Klebelsberg-középiskola kollégiumában, a dél-dunántúli pedagógusok köznevelési konferenciáján egyebek mellett arra intett, hogy a gyermeklétszám csökkenésére nem az iskolabezárás a válasz. Gieber Vilmos, a konferenciának helyet adó kollégium igazgatója – cáfolva a klebelsbergi oktatáspolitikát elutasító és a „szabadság kultúráját” fennen hirdető Bozóki András kultuszminisztert – leszögezte: „Mi itt ma Klebelsberg Kunó oktatáspolitikai és pedagógiai hagyományai szellemében tanácskozunk.”
Pálinkás József előadásában egyebek mellett az átpolitizált oktatástól és a követelmények nélküli iskolától óvott. Úgy látja: mivel az iskolák önkormányzati fenntartásában egyre több a bizonytalanság, a pedagógusbéreket a jövőben a központi költségvetésben kell biztosítani. Az „iskola szabadságáról” vallott nézeteket bírálva hangsúlyozta: a mai magyar iskolának biztonságra, stabilitásra és szakmai önvédelemre van szüksége.
– Nem szolgáltató, hanem nevelő, széles műveltséget felmutató iskola koncepcióján dolgozunk – kezdte előadását Hoffmann Rózsa egyetemi docens, aki az Arany János Műhely pedagógiai stratégiáját felvázolva elsősorban a magyar identitástudatot és a magyar műveltség tradícióit ötvöző iskola mellett érvelt. Tőkéczki László történész élesen bírálta a mai magyar műveltséget „használható tudásra” redukáló, a „multikulturalitást” és a „szabadság kultúráját” hirdető nézeteket. Hangsúlyozta: újra kell értékelnünk a nemzeti műveltséget.
Soltész Miklós alaposan eligazította Mellár Tamást: ezért sem fognak önök bekerülni a következő parlamentbe