Ha ősz, akkor balatoni biciklitúra

Idén végre biztonságosan körbekerekezhető a Balaton, a zöld és sárga táblákkal megjelölt szakaszokat jól ismerő somogyi kerékpározók szerint azonban nincs kellő turisztikai hírverése a balatoni kerékpárútnak, pedig az üdülőövezet idegenforgalmi fejlesztésének egyik fő iránya, a szezon elnyújtásának eszköze éppen a kerékpáros-turizmus lehetne.

2005. 09. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ausztriában és Németországban közvetlenül a turisztikai, műemléki, kulturális nevezetességek mellet futnak a kerékpárutak. Aki a szomszéd országba indul kerékpáron, az akarva-akaratlanul útba ejti a melki vagy a passaui apátságot – említi példaként az osztrákok kerékpárút-építési koncepcióját Dér Tamás. A megszállott biciklis hírében álló kaposvári Zöld Pont Életmódklub elnöke szerint osztrák minta alapján kellett volna kiépíteni a balatoni kerékpárutat, mindazonáltal megjegyzi: részben érthető, hogy a nagy gépjárműforgalmú üdülőkörzetben a kerekezők biztonsága volt az elsődleges szempont.
A drótszamáron közlekedők elsőként a tó somogyi partján kiépült körútnak örülhettek, majd miután tavaly átadták a veszprémi oldalon is az utolsó hiányzó szakaszt, lehetővé vált egyebek közt a Káli-medence, Nagyvázsony és Sümeg megközelítése is.
Dér Tamás azonban úgy véli, hogy nagyobb hírverést érdemelnének az üdülési elő- és utószezon balatoni kerékpározóit megillető szállodai és egyéb kedvezmények. A két-három napig túrázók többsége ugyanis áprilisban vagy szeptemberben indul a Balatonhoz.
A Kaposi Mór Kórház belgyógyász főorvosa, Kollár Balázs is elégedett a balatoni bicikliskörúttal, ugyanakkor néhány, augusztus végén tapasztalt bosszúságáról is beszélt lapunknak. – Kedvező, hogy Kenesét kivéve jól „kitáblázottak” az eleve kerékpárútnak épített szakaszok, ám miközben a déli parton csaknem összeérnek az üdülőhelyek, és sok az olcsó gyorsétkező-hely, az északi parton nagyon kevés büfé van. Strandjegyet kell vásárolnia a kerékpározónak, hogy büfé közelébe jusson, a Club Aligán áthaladó kerékpárútért pedig 250 forintot kérnek. Igaz, ki is kerülhető a hatalmas üdülőkomplexum – mondja a főorvos.



A MÁV a gyenge láncszem. A balatoni kerékpártúrázást jócskán megnehezíti, hogy a MÁV Rt. a személyvonatok többségére már nem vagy csak előzetes rendelésre kapcsol bicikliszállító vagont, szemben az elmúlt évek gyakorlatával. A vasutasok nem hivatalos tájékoztatása szerint ennek az az oka, hogy a speciális kocsik többségének műszaki vizsgája lejárt, nincs pénz az üzemben tartásukra. Elvileg a személyvagonok szűk peronjaira is feltehető a bicikli, ám ez sokszor konfliktusokhoz vezet. Az augusztus 28-án zárult idegenforgalmi főszezon menetrendjében a tó déli partján négy, az északin két vonatpárt biztosított a MÁV kerékpárszállításhoz. Augusztus 29-től azt ajánlja a vasúttársaság, hogy aki a kerékpárját utaztatná a Balatonhoz, az a budapesti Déli pályaudvarról a reggel 7-kor Nagykanizsára, illetve a 6.15-kor Balatonfüredre és Tapolcára tartó vonatot válassza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.