Ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy fantasztikusan sikeresek vagyunk – állapítja meg legújabb sajtókampányában Kóka János gazdasági miniszter, aki tegnap ismét egész oldalas hirdetéseket adott fel az országos napilapokban. A Magyarország: gyorsítósávban elnevezésű, közpénzből fizetett kormánypropaganda szerint hazánk pénzügyeinek rendbetételén túl már csak az szükséges, hogy „tiszteljük a tényeket, és legyünk büszkék arra, hogy Magyarország sikeres”. Figyelemre méltó, hogy hazánk múlt heti – az idén immár a harmadik – leminősítése után a gazdasági miniszter a hirdetésben azt hangoztatja: a világ egyre jobban becsül bennünket.
A sikerpropaganda kitér a most épülő autópályák népszerűsítésére is, jóllehet, a sztrádákat a múlt héten már „reklámozta” a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), sőt, ugyanebből a célból a tárcától függetlenül az Állami Autópálya Kezelő Rt. és a Nemzeti Autópálya Rt. is kampányt indított az elmúlt napokban. Tóth Judit, a gazdasági tárca szóvivője a most folyó kampányt a „tisztánlátás elősegítésével” magyarázta. A karácsonyig tartó reklámhadjáratra összesen 48,1 millió forintot költ a GKM.

Cserpes Laura: „Abban a pillanatban egy perc alatt váltam felnőtté”