Vakon bízó vásárlók

A neves márkáknak komoly versenytársuk akadt részint a hipermarketek saját márkás, részint a szuperolcsó, „no name” termékek elterjedésével. A Magyar Márkaszövetség reklámkampánya a gyártói márkák megbízhatóságára kívánja felhívni a fogyasztók figyelmét.

2006. 02. 27. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha nem sokadik éve hirdetné a Magyar Márkaszövetség óriásplakátokon a gyártói márkák dicsőségét, talán csodálkozna az utca embere a „vakon megbízhat” és az „igazi márka” kifejezéseken. A tapasztaltabbak nem biztos, hogy épp az óriásplakátokban bíznak, különösen nem vakon. És hát a márka „igazisága” is hümmögésre készteti a sokat látott fogyasztót: eszerint léteznek nem valódi márkák is?
A reklámkampány célja nem más, mint ráirányítani az emberek figyelmét a napi fogyasztási cikkek közül a megbízható, minőségi márkák előnyeire. Ezt többek közt az egyre gyakoribb élelmiszerbotrányok, valamint az uniós piacról áradó olcsó, de rossz minőségű termékekkel kapcsolatos problémák indokolják – mondta el Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára. A gyártói márkáknak egyszerre kell megküzdeniük az egyre erősebb kereskedelmi láncok úgynevezett saját márkáival s az olcsó, nevesincs importtal. A GfK Hungária piackutató cég szerint a hazai vásárlók túlnyomó többsége, majdnem kilencven százaléka tudatosan az akciós, árengedménnyel kapható termékeket részesíti előnyben, vagyis továbbra is az ár a legfontosabb vásárlási szempont. A plakáton igazinak nevezett márkák neves gyártók által kifejlesztett, innovatív termékek, amelyek a kereskedelem bármely színterén megtalálhatók, mindig és mindenütt ugyanazokat a tulajdonságokat hordozzák – mondta Fekete Zoltán. Az adott termék azonosításán kívül rendelkeznek érzelmi többlettel, csak a vásárló tudatában élő képpel, imázzsal. Ez a többlet dollármilliárdokban kifejezhető vagyon is lehet. A kiskereskedelem egész Európában átalakulóban van, a hipermarketek és a diszkontok árpolitikája a márkás termékek gyártóit nehéz helyzetbe hozza. A kemény konkurenciaharc azonban végső soron e termékek visszaszorulását is hozhatja – vélekedett Fekete Zoltán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.