Alig néhány cég csatlakozott egy hónap alatt a kormány nagy áfacsökkentési akció nevű kampányához. Ennek részeként a kormány védjegyet kínált a kereskedőknek és szolgáltatóknak, hogy azzal jelezzék, részt vesznek az árcsökkentésben. Mint beszámoltunk róla, már január utolsó napjaiban azt nyilatkozták kérdésünkre az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium sajtóirodáján, hogy több mint száz cég jelentkezett a felhívásra. Ebből akkor 47-en írták alá a nyilatkozatot, és használták a logót. Azóta, vagyis több mint egy hónappal később is csak 58 kisebb és nagyobb cég vállalta szerződésben, hogy teljes körűen érvényesíti az áfacsökkentést – mondta el kérdésünkre Vágner Mária sajtószóvivő. A kommunikációs szakember hozzátette, hogy jelenleg mintegy 40-45 céggel tárgyalnak, a szerződéskötés folyamatban van, a lista naponta változik. A honlap tanúsága szerint ugyanakkor a listát január 17-én módosították utoljára.
A kereskedelmi cégek napi gyakorlatában valamelyest érvényesül az áfacsökkentési tendencia – nyilatkozta az egyik kereskedelmi rádiónak Szeberényi György, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) projektvezetője. A szakember a legfrissebb adatok alapján azt valószínűsítette, hogy márciusra a vizsgált kereskedelmi egységek mintegy 37 százaléka nem csökkentette árait a 25 százalékos áfakulcs 20 százalékosra mérséklődése következtében.
Az OFE áfafigyelő csoportjának vezetője elmondta, hogy először a nagy áruházláncok léptek, a kisebbek januárban még kivártak, tanácstalanok voltak. Az év eleji kiárusítások hatása elmúltával ma már tisztább a kép. Az minden bizonnyal elmondható, hogy az áfamérséklés nem hozott teljes körű ármérséklést. A mobilszolgáltatók például úgy csökkentették percdíjaikat, hogy közben a 30 másodperces alapúról áttértek a percalapú számlázásra. Szeberényi György elmondta, hogy az OFE április végéig kíséri figyelemmel az árak alakulását.
Varga Mihály: Jövőbeni munkámmal is Magyarország stabilitását és gyarapodását szolgálom