Telefonon, indulás előtt tíz nappal tudta meg egy budapesti pár, hogy a deviza árfolyamának változása miatt hat százalékkal többe kerül a már kifizetett horvátországi nyaralásuk. – Múlt csütörtökön közölték velünk, hogy a szerződésben szereplő összegen felül néhány ezer forintot még ki kell fizetni, különben nem kaphatjuk meg a szállodai helyfoglalást igazoló bizonylatot – panaszolta lapunknak Ledács Kis Miklós. A budapesti pár, bár sérelmezte az eljárást, úgy döntött, inkább fizet, nehogy füstbe menjen a nyaralás.
Megkérdeztük az utazást szervező Adriatica Kft. irodavezetőjét, Ficsor Klárát is, aki elmondta: egy nappal az út kifizetése előtt dőlt el, hogy hat százalékkal megemelik az utazás alapárát. Erről értesítették az utazásközvetítőiket, de az iroda, amelyen keresztül a fiatalember vásárolt, nem kapta meg időben a levelüket. Ficsor hozzáfűzte: jogos az utas panasza, hiszen időben tudatniuk kellett volna a változást. Viszont őket sem tájékoztatták előre az euró értékének változásáról.
A törvény kategorikusan fogalmaz – közölte lapunkkal Kathy Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője. Három esetben lehet változtatni a már megállapított áron: ha nőnek a nemzetközi egyezményen alapuló vagy hatósági árak, az illetékek és az adók, illetve a deviza árfolyama. Az említett eset ez utóbbi kategóriába tartozik, de az erről szóló, mindenképp írásos értesítést az utasnak legalább húsz nappal az indulás előtt meg kellett volna kapnia.
Korábban beszámoltunk arról, hogy a fogyasztóvédők közérdekű kereset indítását tervezik azon irodák ellen, amelyek a kerozin árának növekedésére hivatkozva emelik fel a szerződésben rögzített áraikat.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban