Becslések szerint máris több tíz millió forint bevételkiesést okozott a hazai turizmusban a kiliti sportrepülőtér zárva tartása. Már csak azért is, mert a Siófok határában fekvő légibázis korábban, május elseje és október vége között a turisták legnagyobb hazai tranzitrepülőtere volt. Azok a sportrepülők, kisgéppel érkező turisták, akik nem csak a Balatont tekintették úti céljuknak, hazánkba érkezve itt landoltak először. Repülőnapok, ejtőernyős-bemutatók vonzották Kilitibe fél Európa sportrepülőit és a Balatonnál nyaralókat.
Ez évben nem nyitott ki a nyugat-balatoni sportrepülőtér, mert a Kincstári Vagyoni Igazgatóság nem méltányolta a siófoki és a ságvári önkormányzat többszöri kérését: a kincstár térítés nélkül nem mond le a repülőtér üzemeltetéséről. Egy július végi tárgyaláson addig jutottak el a felek, hogy a légügyi hatóság engedélyezte: a több mint ötventagú siófoki Zenit Repülőegyesület könnyű testű gépei használhatják a repülőteret.
– A Góbé, a Pirát, a K–7es és a két K–8-as tehát felemelkedhet az éjjel-nappal használható, korszerű navigációs technikával felszerelt füves repülőtérről, idegen gépeket azonban nem fogadhat és nem indíthat Kiliti – mondta lapunknak Gruber Attila, Siófok fideszes országgyűlési képviselője, aki maga is megszállott vitorlázórepülő. Siófok és Ságvár önkormányzata nem adta fel, és továbbra is fenntartja a repülőtér átvételére vonatkozó döntést. Kérdés viszont, hogy enged-e a kincstár a megszabott vételárból? Úgy tudjuk, a vagyonigazgatóságnak már nincs, a két önkormányzatnak pedig még nincs pénze a repülőtér működtetésére. Most állami pénzből fizetett őrző-védők vigyázzák Kilitit. A repülőtér működtetésének szüneteltetése miatti bevételkieséssel együtt ez már jelentős veszteség.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat