Búcsú a Kamovoktól?

MN
2007. 01. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon 30 Kamov helikoptert és ugyancsak 30 An–2-es repülőgépet használnak mezőgazdasági célokra, a polgári és részben a sportcélú repülésben pedig tizenkét PZL, nyolc An–26 és An–24, kilenc 22 személy szállítására alkalmas L–410-es, illetve tizenegy kifejezetten sportcélra használt Zlin van forgalomban. Ha március 31. után az EASA engedélyezi e gépeknek a magyar légtér elhagyását, illetve hogy gazdasági célra használják őket, akkor az ezeket üzemeltető vállalkozások és munkavállalók lehetetlen helyzetbe kerülnek. Ez nagyobb gépeknél 14-15 főt, kisebbeknél 4–8 főt érint. Ők veszíthetik el a munkájukat, ha a gépek nem repülhetnek. Az üzemben tartókat különösen erősen sújtja, hogy például a Kamovhoz hasonló, a mezőgazdaságban jól használható és elfogadható árú gép nincs forgalomban. A piacon beszerezhető, nyugati típusú gépek a mezőgazdaságban dolgozók számára megfizethetetlenül drágák. Egy 1980-as gyártmányú Hughes repülőgépet 275 ezer fontért kínálnak eladásra, ami magyar pénzben meghaladja a százmillió forintot, de egy új helikopter ára az egymilliárd forintot is elérheti. A vitorlázórepülők számára rossz hír, hogy a Rubik Ernő által tervezett, Góbé típusú gép sem felel meg az EASA elvárásainak, és ennek a forgalomból kivonása is várható. A mentőhelikopterként ismert, MI–2-es típusú helikopterek egy részét is ki akarja tiltani az EASA a forgalomból, mert nem rendelkeznek két, egymástól függetlenül működő hajtóművel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.