Balatoni Zászlóshajó milliárdokból

Az I. Nemzeti fejlesztési tervből nem jutott a Balatonnak. A másodikból – a 170 milliárd forintosra tervezett Zászlóshajó-programhoz – az eddigi igények alapján száztízmilliárdot remél a kiemelt üdülőkörzetként kezelt, ám uniós pályázatokra jogosulatlan térség. A még csak álombeli fejlesztési pénzeket koordináló Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke, Suchman Tamás azzal számol, hogy a 164 településből álló balatoni térség hét évre szóló fejlesztési igénye – az SCD-csoport több mint százmilliárdos befektetési programjával együtt – a 200 milliárd forintot is meghaladja.

2007. 05. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már van két repülőterünk és egy autópályánk, és a regionális érdekeltségű vasúttársaság ügye is túl van az első „meghallgatáson”. A MÁV vezérigazgató-helyettese a minap egyetértett az elgondolásunkkal, ám ez ügyben is sok még a megválaszolatlan kérdés – mondta lapunknak Suchman Tamás. A BFT kormányjavaslatra megválasztott elnöke az üdülőrégió fejlesztésének három súlypontja közül elsőként a közúti és a légiközlekedési infrastruktúra feltételeinek javítását hangsúlyozta, s kifejezte reményét a balatoni körvasút megvalósítására. Emellett a vízi létesítmények bővítését említette. – Hajóállomás-korszerűsítésekre, új vitorláskikötőkre van szükség, és halaszthatatlan a második balatoni komp közlekedési rendbe állítása is. A harmadik fő feladat a vendégfogadás általános feltételeinek világszínvonalúvá tétele – folytatta. Suchmantól megtudtuk: a II. Nemzeti fejlesztési terv és a regionális tanácsok operatív programjának pályázati pénzével is számoló üdülőrégió Zászlóshajó-programjára 170 milliárd forint szükséges. Ennek forrását a régió gazdálkodó szervei, az önkormányzatok és vállalkozók biztosítják. A Balaton Fejlesztési Tanácsnál – amely az idén már nem rendelkezik pályázati úton elosztható pénzzel – eddig 110 milliárd forintot kitevő régiós fejlesztési igény gyűlt össze.
Hangsúlyozta: az SCD-csoport ez év januárjában Tapolcán ismertetett, száznégymilliárd forintos Balaton-fejlesztési programjával együtt a régióban hét év alatt több mint kétszázmilliárd forintnyi beruházás valósul meg. Megjegyezte: a BFT és az SCD-csoport fejlesztési programja között vannak átfedések, ám a holding vezérkarával már folynak az „egyesítési összehangolási tárgyalások”. Miközben a BFT elsősorban az állami és a regionális források megszerzésének körülményeit elemzi, és pályázati pénzeket használna fel az üdülőrégió turisztikai vonzerejének növeléséhez, a tókörnyék három nagy turisztikai szervezete, a Siotour, a Balatontourist és a Zalatour új tulajdonosa, az SCD-csoport már megtette az első lépéseket. A 21 tóparti helyszínt érintő és csaknem kétezer új munkahelyet ígérő, hétéves programról megkezdődtek az érintett önkormányzatokkal és a beruházásokat engedélyező hatóságokkal a tárgyalások. Elkán Pétertől, az SCD-csoport kommunikációs igazgatójától megtudtuk: jól haladnak a programban szereplő beruházások finanszírozási és üzemeltetési tárgyalásai is. Az eddigi változásokról és a rövid távú tervekről elmondta: hogy biztosíthassák a három tóparti társaságból létrejött Balatontourist Zrt. gazdaságos működtetését, az idén a balatoni kempingek többségét franchise típusú üzemeltetésre bérbe adták. Mint mondta, nem engedhető meg az alacsony kempinghely-kihasználtság. Megváltoztatják a kempingek méretét, s a felszabaduló területeken újabb vendégvonzó idegenforgalmi fejlesztéseket indítanak el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.