Az óbudai polgárok népszavazásban testet öltött ellenzése, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma szakmai tiltakozása ellenére adta el az állami vagyonkezelő – 2003-ban még a ÁPV Zrt. – az óbudai Hajógyári-sziget 32 hektárját 4,6 milliárd forintért egy izraeli befektetőnek. A terület magában foglalja a Hadrianus-palota 7 hektárját, amely az állam kizárólagos tulajdonában tartandó műemlékek közé tartozik. A műemlék tulajdonjogának helyreállítására az ad lehetőséget, hogy a szerződés megkötésekor a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) ötéves opciós jogot szerzett a terület visszavásárlására. Ez az opció augusztus 4-én lejárt. Az állam azonban, vagyis képviseletében a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács, még májusban úgy döntött, hogy élni kíván az opciós joggal, s utasította a vagyonkezelőt – immár a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-t – az érintett terület visszavásárlására. Az MNV letétbe helyezte az 1,027 milliárd forintos vételárat. Azóta – vagyis május 28. óta – folynak a tárgyalások a terület visszavásárlásáról. Száraz Gábor, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szóvivője szerint „Az egykori opciós szerződés tartalma alapján megkezdődtek a tárgyalások az MNV Zrt. és az Álom Sziget 2004 Kft. között a földhivatali bejegyzésre alkalmas adásvételi szerződés, valamint a kapcsolódó megállapodások tartalmának és feltételeinek egyeztetése érdekében. A tervezetek kidolgozása előrehaladott állapotban van.”
Azt, hogy miképpen haladnak előre a tárgyalások a beruházóval, a külső szemlélőnek nehéz megítélnie. Tény, hogy Sammy S. Smucha, az Álom Sziget 2004 Ingatlanfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója júniusban sajtótájékoztatót tartott, ahol tényként közölte, hogy az állam már visszavásárolta a Hadrianus-romokat. Ennek azonban súlyos feltétele van: a beruházónak töröltetni kell az ingatlanra időközben bejegyzett 33 millió euró és járulékai erejéig terjedő jelzálogjogot – olvasható az Állami Számvevőszék (ÁSZ) augusztusban nyilvánosságra hozott jelentéséből, amely az ÁPV Zrt. 2007. évi működéséről készült. Az ÁSZ foglalkozott a beruházás megvalósulásának időbeli feltételeivel is. Megállapították, hogy ha az Álom Sziget 2004 Ingatlanfejlesztő Kft. valóban együttműködik a megoldás érdekében, a tulajdoni viszonyok rendezése egy-két hónapon belül befejeződhet. Ezután a 2003-as opciós adásvételi szerződés alapján szolgalmi megállapodásokat és bérleti szerződéseket kell kötni. Ám ha a beruházó a megoldás érdekében nem mutat együttműködést, akkor az ügy érdemi elintézésének időpontja nem előre látható.
Az MNV Zrt. vezérigazgatója a Pénzügyminisztériumot (PM) júniusban arról tájékoztatta, hogy a szerződéskötés feltételeinek biztosítása miatt az ügy érdemi elintézésének időpontja nem prognosztizálható. Az ÁSZ azt javasolta a pénzügyminiszternek, hogy vizsgálja meg a jelenlegi helyzet kialakulásának okait, okozóit.
A korábbi sajtóhíradások szerint a Hajógyári-szigeten tervezett Álomsziget nevű, 400 milliárd forintba kerülő idegenforgalmi beruházás négy év alatt, 2012-re készül el. Az Álomszigeten kaszinó is lesz, a társaság elnyerte a PM által kiírt kaszinókoncessziót. Az Álomsziget 100 játékasztalt és 1000 játékgépet működtethet 20 éven át, de a koncesszió további 10 évvel meghosszabbítható. Az üzemeltetést a Casino Austria végzi, ez a cég már több kaszinót is működtet Magyarországon. A tervek szerint a teljesen felépített idegenforgalmi komplexum 25 ezer embernek ad majd munkát. A projekt a kaszinón kívül magába foglal egy 3500 férőhelyes konferencia-központot, 3000 szállodai szobát és 1000 apartmant, valamint revüszínházakat, éttermeket és üzleteket is. Helyet kap egy 5500 férőhelyes mélygarázs, valamint egy 300 hajó fogadására alkalmas jachtkikötő is. A Hadrianus-palota maradványaiból a tervek szerint turisztikai látványosság, romkert lesz. Ezekkel a fejlesztésekkel párhuzamosan több közcélú beruházás is indul 25 milliárd forint értékben. Felújítják és átépítik például a Sziget fesztiválok bejárataként is használt K hidat, valamint az Árpád híd közelében lévő bejárati hidat, a Bogdáni út folytatásaként kiépítenek egy, a Duna alatt húzódó közúti alagutat, összekötik az Árpád fejedelem útját a budai alsó rakparttal, valamint építenek egy új lehajtót is az Árpád hídról a Hajógyári-sziget irányába.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal