Védekező vasúttársaság

A MÁV illetékes főigazgatója szerint nem rosszabb a magyar vasút műszaki színvonala, nem veszélyesebb a működése, mint az európai társvasutak átlaga. Továbbra is bizakodik a Cargo-üzlet európai jóváhagyásában a cég alelnöke.

2008. 10. 24. 19:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korszerűek a monorierdei szerencsétlenség közelében lévő állomások biztosítóberendezései, a térközbiztosító-berendezés zárlatos kábele mindössze 2 éves volt – jelentette ki Mosóczi László, a MÁV Zrt. általános igazgatóhelyettese. A szakember ezzel reagálni kívánt a többek között lapunkban is megjelent állításokra, amelyek szerint a szerencsétlenséghez a magyar vasút rossz műszaki színvonala, erkölcsi, anyagi és pénzügyi válsága vezetett. A balesettel kapcsolatos belső vizsgálat egyébként már lezárult, a részletekről azonban még nem nyilatkozik a MÁV.
Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elbocsátott elnöke azt állította: nem biztonságos a magyar vasút, váratlan helyzetekben könynyen hibázik, és a vasutasok nem tudják, hogy mikor melyik pályaszakaszon hány szerelvény tartózkodik. Mosóczi László elmondta, hogy a magyar hálózat 700 állomásából 300 rendelkezik korszerű biztosítóberendezéssel. A korszerű, relés berendezések 1968 óta működnek. Ezeknél létezik még korszerűbb, de már az 50 éves berendezések is kiváltják a kézi váltóállítást. Az ennél régebbiek, például a Nyugati pályaudvar huzalos berendezései több mint százévesek.
Antal Dánielnek a menetrendre és a pályakapacitás elosztására vonatkozó megállapításaira azzal válaszolt az alelnök, hogy a MÁV-on kívül álló okokból az előre eltervezett forgatókönyvek általában betarthatatlanok. Részint azért, mert a teherszállítmányok egy részét soron kívül rendelik meg, részint, mert a szomszédos országok vasútjaitól menetrenden kívül kapunk szerelvényeket, illetve előfordul, hogy valamiért nem engedik át azokat a határon, és nálunk vesztegelnek. Szamos Alfréd pályavasúti főigazgató a magyar vasút általános biztonságát ért kritikákra azt válaszolta, hogy nemzetközi összehasonlító adatok szerint a MÁV nem okoz több balesetet, mint az európai uniós átlag.
Az Európai Bizottság döntésére, amellyel négy héttel meghosszabbította azt a határidőt, amelyig döntenie kell az Osztrák Szövetségi Vasút leányvállalata, a Rail Cargo Austria és a MÁV Cargo adásvételi szerződésének jóváhagyásáról, Mosóczi László úgy válaszolt, azt várja, hogy az uniós versenyhatóság jóváhagyja a tranzakciót. Arra a kérdésre, hogy a halasztás nem rossz előjel-e ebből a szempontból, érdemben nem reagált. Azt mondta, hogy ennél nagyobb társaságok összeolvadását is jóváhagyta már a bizottság.

A Wizz Air a Malév kárára nő. Jelentősen, 30 százalékkal tervezi az elszállított utasok számának növelését jövőre a Wizz Air Ferihegyen. Váradi József, a fapados légicég vezérigazgatója lapunk kérdésére azt mondta, a növekedés azáltal válik lehetővé, hogy több légitársaság gyengélkedik. Visszafogta teljesítményét a Malév, kivonult a Sky Europe, a megszűnés határán egyensúlyoz az Alitalia, és „a télnek még nincs vége”, mi több, meg sem kezdődött. A téli időszakban kisebb a forgalom, és ez megrostálja a gyengébb társaságokat, ahogy Váradi József fogalmazott, konszolidálja a piacot. A Wizz Air megegyezett a Budapest Airporttal a reptéri díjak mérsékléséről. Kérdésre válaszolva Váradi közölte, egyelőre nincsenek olyan szakaszban a vidéki reptérfejlesztések, hogy elgondolkoznának azon, hogy megfontolják-e a járataik átköltöztetését Ferihegyről.
Borisz Abramovics nem szándékozik eladni a Malévban tartott részesedését – nyilatkozta az üzletember egy orosz lap tegnapi számában. Abramovics hangsúlyozta: az AiRUnion szövetség problémáinak és a Malévnak nincs köze egymáshoz, mivel az egyik vállalkozásból a másikba nem visznek át pénzt, a problémákat annál a társaságnál oldják meg, ahol felmerülnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.