Kiugrott főfelügyelő a garancia?

Elismerte a Balaton fölé légi folyosót tervező BudaWest Airport Holding Zrt., hogy szakértőként alkalmazzák a környezetvédelmi engedélyezésükről döntő főfelügyelőség volt főigazgatóját. Szerintük ezzel „ötvöződni fog a lakosság iránti empátia és a szakértelem”. A helyiek viszont nem hisznek ebben a szakértelemben, és továbbra is minden erejükkel a beruházás elleni harcra készülnek.

2009. 02. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megalapozatlan félelmeknek és hiedelmeknek nevezte a szentkirályszabadjai repülőtérrel kapcsolatos aggodalmakat a létesítmény megépítésére készülő vagyonkezelő holding képviselője. Ciráki Csaba, a BudaWest Airport Holding Zrt. igazgatósági tagja kijelentette: Szentkirályszabadján hetven éve van repülőtér, ennek nyilvános kereskedelmi repülőtérré alakítását pedig kormányhatározat írja elő. Mint mondta, ezt tartalmazza az a szerződés is, amelyet a két érintett önkormányzattal, a szentkirályszabadjai és a veszprémi helyhatósággal írtak alá. Amikor arról kérdeztük a cég vezető tisztségviselőjét, hogy az előzetes hatástanulmányukban miért nem foglalkoznak a terveik szerint a Balaton fölötti légi folyosóban le- és fölszálló óriásgépek károsanyag-kibocsátásával, azt közölte: a társaságuk maximálisan eleget tesz az engedélyeztetési eljárás során számára előírt információszolgáltatási kötelezettségeinek. Erre a jövőben is ügyelni fognak, a szakhatóságok által elvárt részletességű anyagot fognak beadni minden kérdésben.
A beruházó szerint a környezetvédelmi engedélyük kiadását az sem befolyásolhatja, hogy Balatonalmádi önkormányzata olyan helyi rendeletet fogadott el, hogy a városban a közlekedésből adódó zajterhelés legfeljebb 65 decibel lehet. Az ugyan igaz, hogy a térség légterébe tervezett gépek forgalma során a zaj esetenként elérheti a 75 decibelt is, de a BudaWest Zrt. úgy látja, hogy Balatonalmádi rendeletét kifejezetten a repülőtér megvalósításának ellehetetlenítése motiválta, ezért az mindenképpen aggályosnak tekinthető. A cég tehát jogorvoslat lehetőségét vizsgálja, de abban bízik, hogy végül győz a „józan ész” – közölte Ciráki Csaba. (Az uniós irányelv szerint a 75 decibeles zajszennyezés már az egészségre ártalmas hatású, magas vérnyomást és vegetatív zavarokat okoz.)
A társaság igazgatósági tagja elismerte azt a lapunkban megjelent információt, hogy az engedélyezési eljárásban szakértőként a környezetvédelmi főfelügyelőség volt főigazgatóját alkalmazzák. A cégnek ugyanis az a meggyőződése, hogy Ughy Katalin személye és eddigi pályafutása garancia arra nézve, hogy az engedélyeztetési folyamat során „ötvöződni fog a lakosság iránti empátia és a szakértelem”.
A Balaton környékén élők és nyaralók tiltakozó akcióit és jogi lépéseit összefogó Kelet-balatoni Légtérvédő Egyesület (KBLE) elnöke, Dávid Gyula nem lepődött meg azon, hogy a beruházó ilyen „bennfentes” szakértőt alkalmaz. Mint mondta, az sem a beruházás ellenzőinek malmára hajtja a vizet, hogy a repülőtér eladásának előkészítésében még az az SZDSZ-es Dióssy László volt Veszprém polgármestere, aki most a hatóságokat felügyelő Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium szakállamtitkára. A KBLE vezetője a tulajdonosok állandó csúsztatásának nevezte, hogy kormányhatározat szól az általuk tervezett létesítmény megépítéséről. Ez a dokumentum ugyanis nem nemzetközi kereskedelmi repülőtér létesítését írja elő. Az érintett városokkal kötött szerződést pedig bármikor lehet módosítani – véli Dávid Gyula. Balatonalmádi pedig azzal adta a hozzájárulását a repülőtérhez, hogy a városuk fölött nem lehet alacsony légi folyosó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.