Megtette a szükséges előkészületeket a MÁV-Start Zrt., hogy az EU rendeletének megfelelően átalakítsa díj-visszatérítési rendszerét – közölte lapunk kérdésére a cég szóvivője. Balogh-Fazekas Anita szerint azonban a véglegesítés a vasúti közlekedésre vonatkozó, jelenleg hatályos jogszabályok változásától is függ, illetve attól, hogy Magyarország él-e a visszatérítésre vonatkozó előre meghatározott mentességi idő igénybevételével, amelyre Brüsszel lehetőséget biztosít. Ám ha ez év december 3-ig, vagyis az említett szabályozás hatálybalépéséig a mentességet biztosító hazai jogszabályok nem lépnek életbe, akkor a MÁV-Start Zrt. az uniós rendeletben foglalt visszatérítési, illetve átalány-térítési szabályokat fogja alkalmazni.
Az uniós döntéshozók már 2007-ben elfogadták a vasutakra vonatkozó utasjogi szabályozást. Eszerint ez év decemberétől a vonatok késése esetén a MÁV-nak számottevő összeget kellene viszszafizetni az utasok felé: 60 percnél nagyobb késésnél a jegyár negyedét, két óránál nagyobb késés esetén pedig a felét. Mint lapunk már hírt adott róla, Koszorús László fideszes képviselő még 2007 nyarán javasolta hasonló kártérítési rendszer bevezetését. Elképzelése szerint negyedóra késés után a jegy árának negyedét, fél óra késés esetén a felét, háromnegyed órás késés esetén a háromnegyedét, egy óra esetén a teljes jegy árát kellene a személyszállítással foglalkozó vasúttársaságoknak megtéríteniük. A fideszes javaslatra fogadókészség mutatkozott a kormányoldalon is, Kóka János akkori közlekedési miniszter támogatásáról biztosította a javaslatot, majd megbízták a Magyar Vasúti Hivatalt a szabályozás kidolgozására. A hatósági javaslatokra azonban később már nem volt kíváncsi senki, mi több, tavaly nyáron magát a hivatalt is megszüntették, így a jegyár visszatérítésének ötlete feledésbe merült.
Orbán Viktor bejelentést tett a kereskedelmi kamarával való együttműködésről