A szomszédos országok közül egyedül Románia autópiaca szenvedett nagyobb zuhanást a magyarnál – derül ki a Jato Dynamics közép- és kelet-európai újautó-piacot elemző jelentéséből. A régió átlaga mínusz 31,8 százalék, ennél a magyar adat tíz százalékkal rosszabb. Ráadásul ezek az adatok még nem tartalmazzák az áprilisi eladási számokat, amelyek hazánkban katasztrofális, több mint 52 százalékos zsugorodást mutatnak. Szlovákiában a sikeres roncsprémium ellenére 19,28 százalékos a visszaesés, míg Szlovéniában 22,08, Horvátországban a magyar helyzetet megközelítő, 41,71 százalékos a piaci elmaradás. Romániában a miénknél is nagyobb, 55,99 százalékos zuhanást mértek, ráadásul a piac méretéből adódóan ott a szám szerinti veszteség is a legnagyobb, 37 747-tel fogyott kevesebb autó, mint az előző év első három hónapjában.
A Jato Dynamics szerint a teljes régió 31,8 százalékkal és 100 526 darabbal esett vissza. A világszerte kialakult autóipari krízis igen komolyan érintette Európa középső és keleti felét, ahol egyes piacokon az eladások visszaesésének mértéke elérte a 74 százalékot a tavalyi év számaihoz képest. A régió országai egytől egyig áldozatául estek a gazdasági hanyatlás következtében kialakult keresletcsökkenésnek, de nem egyformán. Lengyelország magasan a régió legerősebb piacának bizonyult 76 040 darabosújautó-eladásával, ami csak 9,2 százalékos csökkenést jelent. A lengyeleket a csehek követik 36 820-as darabszámmal és 13,9 százalékos mínusszal. A legnagyobb mértékű csökkenést százalékosan a lettek szenvedték el, ahol a piac 74,7 százalékkal esett vissza a tavalyi év azonos időszakához képest. A három balti állam autópiacára keményen rányomta a bélyegét a gazdasági visszaesés, Litvániában 71,8, Észtországban pedig 63,6 százalékos volt az első negyedéves piacvesztés.
A márkák versenyében az év első 3 hónapjában a Skoda lett a régió listavezetője 25 012 eladott autóval. Ám ez a szám is elmarad, méghozzá 34,5 százalékkal a Skoda tavalyi eredményeitől. Az eladott darabszám alapján a Volkswagen a második (–29,9 százalék), utána következik a Ford (–23,9 százalék), az Opel (–37,4 százalék), a Renault (–30,2 százalék). Egyedül a Hyundainak sikerült a volumen növelése, a cégnél ugyanis 43 darabbal (+ 0,4 százalékkal) több autó kelt el eddig az idén, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál