A Skoda adta el a legtöbb autót

2009. 05. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szomszédos országok közül egyedül Románia autópiaca szenvedett nagyobb zuhanást a magyarnál – derül ki a Jato Dynamics közép- és kelet-európai újautó-piacot elemző jelentéséből. A régió átlaga mínusz 31,8 százalék, ennél a magyar adat tíz százalékkal rosszabb. Ráadásul ezek az adatok még nem tartalmazzák az áprilisi eladási számokat, amelyek hazánkban katasztrofális, több mint 52 százalékos zsugorodást mutatnak. Szlovákiában a sikeres roncsprémium ellenére 19,28 százalékos a visszaesés, míg Szlovéniában 22,08, Horvátországban a magyar helyzetet megközelítő, 41,71 százalékos a piaci elmaradás. Romániában a miénknél is nagyobb, 55,99 százalékos zuhanást mértek, ráadásul a piac méretéből adódóan ott a szám szerinti veszteség is a legnagyobb, 37 747-tel fogyott kevesebb autó, mint az előző év első három hónapjában.
A Jato Dynamics szerint a teljes régió 31,8 százalékkal és 100 526 darabbal esett vissza. A világszerte kialakult autóipari krízis igen komolyan érintette Európa középső és keleti felét, ahol egyes piacokon az eladások visszaesésének mértéke elérte a 74 százalékot a tavalyi év számaihoz képest. A régió országai egytől egyig áldozatául estek a gazdasági hanyatlás következtében kialakult keresletcsökkenésnek, de nem egyformán. Lengyelország magasan a régió legerősebb piacának bizonyult 76 040 darabosújautó-eladásával, ami csak 9,2 százalékos csökkenést jelent. A lengyeleket a csehek követik 36 820-as darabszámmal és 13,9 százalékos mínusszal. A legnagyobb mértékű csökkenést százalékosan a lettek szenvedték el, ahol a piac 74,7 százalékkal esett vissza a tavalyi év azonos időszakához képest. A három balti állam autópiacára keményen rányomta a bélyegét a gazdasági visszaesés, Litvániában 71,8, Észtországban pedig 63,6 százalékos volt az első negyedéves piacvesztés.
A márkák versenyében az év első 3 hónapjában a Skoda lett a régió listavezetője 25 012 eladott autóval. Ám ez a szám is elmarad, méghozzá 34,5 százalékkal a Skoda tavalyi eredményeitől. Az eladott darabszám alapján a Volkswagen a második (–29,9 százalék), utána következik a Ford (–23,9 százalék), az Opel (–37,4 százalék), a Renault (–30,2 százalék). Egyedül a Hyundainak sikerült a volumen növelése, a cégnél ugyanis 43 darabbal (+ 0,4 százalékkal) több autó kelt el eddig az idén, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.