Kilenc héten át szünetel majd a termelés a General Motors (GM) amerikai gyáraiban. Emellett a társaság bejelentette, hogy nem fizeti ki a június 1-jén lejáró egymilliárd dollárnyi adósságát. Ezt a határidőt az amerikai kormány szabta a cégnek elfogadható átszervezési terve elkészítésére. A GM eddig 13,4 milliárd dollár kedvezményes állami hitelt kapott, s további ötmilliárdot utaltak volna a számlájára, ha május 30-ig sikerül a kormány számára is elfogadhatóan rendezni a sorait. A helyzet egyik következménye, hogy a legnagyobb európai GM-leány, az Opel a Fiat tulajdonába kerülhet. Hogy ez milyen meghökkentő fejlemény az Opel számára, azt jól jelzi, az ezredfordulón még a GM igyekezett felvásárolni az olasz céget, fejlesztettek is közösen motorokat és egy városi kisautót, de az amerikai cég 2005-re elállt szándékától.
Az autóipar világméretű problémákkal küzd – áll a PricewaterhouseCoopers (PwC) legfrissebb elemzésében. Ha a kormányok beavatkozásai sikerrel járnak, úgy 54 millió lehet a globális személyautó-kibocsátás idei mértéke, amely még így is az utóbbi nyolc év negatív csúcsa lesz. A pesszimista forgatókönyv még ennél is kevesebb, 45 millió darabbal számol. Ám a világméretű iparág szerkezete 45 millió darabos eladás esetén működésképtelenné válik, hiszen tőkeigényessége miatt már a 70 milliós darabszám környékén is alig eredményezett elfogadható hozamot. A világszerte tapasztalható kormányzati beavatkozások célja, hogy elviselhetővé tegye a megfeneklést az iparág számára – hangsúlyozta Armin Krug, a PwC autóipari csoportjának budapesti vezetője. Az EU országainak különböző roncsautó-programjai nagy hatást gyakorolnak a 2009-es eredményekre. A francia terv márciusban kezdte el kifejteni hatását, az eladások 8,1 százalékkal emelkedtek. A hasonló olasz kezdeményezés 30-40 százalékkal nagyobb rendelési arányt eredményezett áprilisra és májusra. A német program negyvenszázalékos növekedést hozott a márciusi eladásokban.
Az autóiparnak hosszabb távon károsak a roncsprémiumok, mert ugyan ideiglenes lökést adnak a keresletnek, de a javuló piaci helyzet lehetővé teszi az autógyártóknak, hogy halogassák az elkerülhetetlen átszervezéseket – tette közzé a Standard & Poor’s nemzetközi hitelminősítő. Az elemzés szerint az autóeladások csak 2011-re térhetnek vissza a 2007-es szintre.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál