Átgondolatlan szigorítások

Húszezer vasúti dolgozó munkahelye, közvetve pedig 150-200 ezer vasúttal munkába járó ember állása kerülhet veszélybe a MÁV-ot érintő megszorítások miatt – hangsúlyozta Fónagy János, az ellenzéki párt képviselője. Molnár Béla kereszténydemokrata politikus szerint a kormány a gyermekek és idősek kedvezményével akar takarékoskodni ahelyett, hogy a túlfizetett menedzsment juttatásait faragná le.

2009. 05. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tervezett 50-80 milliárdos kormányzati elvonás a MÁV jelenlegi menetrendjét a felére csökkenti, ez pedig azt jelentené, hogy a dolgozók létszáma is jelentős mértékben, legalább a felével csökkenne – jelentette ki Fónagy János. A Fidesz szakpolitikusa szerint mivel jelenleg 40 ezer ember dolgozik a vasútnál, ez a lépés 20 ezer vasúti dolgozó munkahelyét érintené közvetlenül. Az Orbán-kabinet közlekedési minisztere szerint emellett a megszorítás további 150-200 ezer vasúttal munkába járó ember állását is veszélybe sodorja, hiszen az emberek nem tudnak majd eljutni a munkahelyükre, vagy csak olyan költséggel, amelyet nem tudnak vállalni.
Ezért szerinte a vasutat érintő megszorítás nemcsak alapvetően veszélyezteti a személyszállítás működését, de munkahelyellenes intézkedés is. Fónagy János azt mondta: bízik abban, hogy a szocialista kormány is felfogja, a vasútnak nincs hova hátrálnia, a működéshez szükséges alapvető feltételeket biztosítani kell.
A közlekedési kedvezmények tervezett megvonása ellen tiltakozik a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) – mondta Molnár Béla országgyűlési képviselő. A politikus szerint az a probléma, hogy a miniszterelnök csak a kedvezmények megvonásában gondolkodik, ezzel szemben a MÁV központi igazgatóságának létszámát, költségeit, vagyis a vízfejet nem csökkenti, ugyanis a menedzsment juttatásai változatlanok. A MÁV-nál egy osztályvezetői beosztásban dolgozó jogász másfél millió forintos nettó fizetést kap, s ehhez járnak még az egyéb juttatások, mint a telefon, a szolgálati gépkocsi. A MÁV évente 106 milliárd forintos fogyasztóiárkiegészítést kap, a kormány ezt kívánja most megvonni – mondta Molnár Béla. Mint ismert, a kedvezményes jeggyel vagy ingyenesen utazók után a költségvetés fizet árkiegészítés formájában. A kedvezményben kiskorúak, diákok, idősek, illetve állami, valamint MÁV-alkalmazottak részesülnek.

Kóka közeli cégek üzletközelben? A digitális vasúti, Volán- és BKV-jegyek tervezett bevezetése visszaélések egész sorára ad lehetőséget – mondta lapunknak Molnár Béla. A képviselő emlékeztetett rá, hogy Kóka János gazdasági miniszterként 2006-ban már megkísérelte a BKV-nál bevezettetni a rendszert, de mert minden ajánlat 60 milliárd forint feletti volt, lemondtak róla.
– Most Hónig Péter gazdasági miniszter feladata lesz, hogy keresztülvigye a már 60 milliárdosnál jóval drágább, hiszen a teljes országot lefedő beruházást. Kóka János azért szorgalmazta korábban, és azért szorgalmazza most is a csipkártyaalapú menetjegy bevezetését, hogy helyzetbe hozza az általa támogatott cégeket – jelentette ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.