A tervezett 50-80 milliárdos kormányzati elvonás a MÁV jelenlegi menetrendjét a felére csökkenti, ez pedig azt jelentené, hogy a dolgozók létszáma is jelentős mértékben, legalább a felével csökkenne – jelentette ki Fónagy János. A Fidesz szakpolitikusa szerint mivel jelenleg 40 ezer ember dolgozik a vasútnál, ez a lépés 20 ezer vasúti dolgozó munkahelyét érintené közvetlenül. Az Orbán-kabinet közlekedési minisztere szerint emellett a megszorítás további 150-200 ezer vasúttal munkába járó ember állását is veszélybe sodorja, hiszen az emberek nem tudnak majd eljutni a munkahelyükre, vagy csak olyan költséggel, amelyet nem tudnak vállalni.
Ezért szerinte a vasutat érintő megszorítás nemcsak alapvetően veszélyezteti a személyszállítás működését, de munkahelyellenes intézkedés is. Fónagy János azt mondta: bízik abban, hogy a szocialista kormány is felfogja, a vasútnak nincs hova hátrálnia, a működéshez szükséges alapvető feltételeket biztosítani kell.
A közlekedési kedvezmények tervezett megvonása ellen tiltakozik a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) – mondta Molnár Béla országgyűlési képviselő. A politikus szerint az a probléma, hogy a miniszterelnök csak a kedvezmények megvonásában gondolkodik, ezzel szemben a MÁV központi igazgatóságának létszámát, költségeit, vagyis a vízfejet nem csökkenti, ugyanis a menedzsment juttatásai változatlanok. A MÁV-nál egy osztályvezetői beosztásban dolgozó jogász másfél millió forintos nettó fizetést kap, s ehhez járnak még az egyéb juttatások, mint a telefon, a szolgálati gépkocsi. A MÁV évente 106 milliárd forintos fogyasztóiárkiegészítést kap, a kormány ezt kívánja most megvonni – mondta Molnár Béla. Mint ismert, a kedvezményes jeggyel vagy ingyenesen utazók után a költségvetés fizet árkiegészítés formájában. A kedvezményben kiskorúak, diákok, idősek, illetve állami, valamint MÁV-alkalmazottak részesülnek.
Kóka közeli cégek üzletközelben? A digitális vasúti, Volán- és BKV-jegyek tervezett bevezetése visszaélések egész sorára ad lehetőséget – mondta lapunknak Molnár Béla. A képviselő emlékeztetett rá, hogy Kóka János gazdasági miniszterként 2006-ban már megkísérelte a BKV-nál bevezettetni a rendszert, de mert minden ajánlat 60 milliárd forint feletti volt, lemondtak róla.
– Most Hónig Péter gazdasági miniszter feladata lesz, hogy keresztülvigye a már 60 milliárdosnál jóval drágább, hiszen a teljes országot lefedő beruházást. Kóka János azért szorgalmazta korábban, és azért szorgalmazza most is a csipkártyaalapú menetjegy bevezetését, hogy helyzetbe hozza az általa támogatott cégeket – jelentette ki.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban