Sokat utazik közösségi közlekedési eszközökkel, és mindenkit erre biztat – nagyjából ez volt a legtárgyszerűbb közlése az új közlekedési miniszternek. Hónig Péter elkötelezettségének alátámasztására felmutatta arcképes igazolványát, pedig a teremben nem tartózkodott BKV-ellenőr. Bár a meghívóban az állt, hogy a miniszter ismerteti szakmai elképzeléseit, tudósításunkban leginkább csak azt írhatjuk le, mely kérdésekre nem válaszolt érdemben a közszolga. A nyilvánosságban Bajnai Gordon jelölése óta téma a MÁV finanszírozásának a megkurtítása. Az erre vonatkozó kérdésre Hónig úgy reagált, hogy a kormányprogramban tételesen nem szerepel, mennyit kell elvonni a jövőben a MÁV-tól. Az mindenesetre tény, mondta, hogy ma minden magyar állampolgár évi húszezer forintot tesz be a közös kasszába annak érdekében, hogy működhessen a MÁV. Ez nagy összeg, ettől el kell mozdulni – szögezte le. Lapunk kérdésére, hogy a jelenlegi struktúrában és menedzsmenttel képzeli-e el a MÁV működtetését, Hónig igennel felelt. Mint mondta, most nincs pénz új vezetőket keresni, nincs idő átszervezni, ehelyett a napi működésre kell koncentrálni.
A minisztérium, úgy tűnik, kecskére bízza a káposztát: a MÁV-tól vár ajánlatot arról, mekkora összeg szükséges ahhoz, hogy az általuk elérni kívánt színvonalon biztosítani tudják a társaság működését. Hónig nem kívánt időpontot megjelölni a közszolgálati szerződés megkötésére vonatkozóan, de úgy vélte, a vasúttársaság érdeke, hogy az mielőbb megszülessen.
Számos kérdést tettek fel az újságírók a vasúti kedvezmények tervezett szűkítésével kapcsolatban, ám Hónig Péter erről is szűkszavú válaszokat adott. Kifejtette, hogy jelenleg túl magas a kedvezményezettek száma – a MÁV-nál az utasok hatvan százaléka tartozik ebbe a körbe –, azaz olyanok is részesülnek támogatásban, akiknek erre valójában nincs szükségük. Ezen szerinte változtatni kell, el kell érni, hogy a kedvezményrendszer rászorultsági elven működjön. Úgy vélte, meg kell tudni, hányan használják a kedvezményeknek köszönhetően ingyen a MÁV-ot. Az egyes kedvezmények mértékére vagy megszüntetésére vonatkozó kérdéseket azonban rendre elhárította.
Tájékoztatást kértünk az új minisztertől a használatarányos útdíjrendszer bevezetésével kapcsolatban is, hiszen az szerepel a kormányprogramban, noha bevezetésének időigénye meghaladja a jelenlegi kormány működési idejét. Hónig Péter csupán azt erősítette meg, hogy folytatják az előkészületeket tender újabb kiírására, de további részletekkel nem tudott szolgálni.
Ugyancsak nem voltak válaszai a miniszternek a gázellátással, gázárakkal kapcsolatos kérdésekre. Elmondta, a témával magas szinten foglalkozik a kormány, és sok szempontot kell figyelembe venni az ár meghatározásakor. A nemzetközi piaci és a jelenleg Magyarországon alkalmazott árak ellentmondásának feloldására sem vállalkozott, mindössze annyit tartott elképzelhetőnek, hogy ősztől csökkenhetnek a fogyasztói árak.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál