Botrányos belépő

Széleskörűen tájékozatlannak bizonyult bemutatkozó sajtótájékoztatóján az új közlekedési, hírközlési és energetikai miniszter. Hónig Péter rátermettségének alátámasztására mindössze egy BKV-bérletet tudott felmutatni.

2009. 05. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokat utazik közösségi közlekedési eszközökkel, és mindenkit erre biztat – nagyjából ez volt a legtárgyszerűbb közlése az új közlekedési miniszternek. Hónig Péter elkötelezettségének alátámasztására felmutatta arcképes igazolványát, pedig a teremben nem tartózkodott BKV-ellenőr. Bár a meghívóban az állt, hogy a miniszter ismerteti szakmai elképzeléseit, tudósításunkban leginkább csak azt írhatjuk le, mely kérdésekre nem válaszolt érdemben a közszolga. A nyilvánosságban Bajnai Gordon jelölése óta téma a MÁV finanszírozásának a megkurtítása. Az erre vonatkozó kérdésre Hónig úgy reagált, hogy a kormányprogramban tételesen nem szerepel, mennyit kell elvonni a jövőben a MÁV-tól. Az mindenesetre tény, mondta, hogy ma minden magyar állampolgár évi húszezer forintot tesz be a közös kasszába annak érdekében, hogy működhessen a MÁV. Ez nagy összeg, ettől el kell mozdulni – szögezte le. Lapunk kérdésére, hogy a jelenlegi struktúrában és menedzsmenttel képzeli-e el a MÁV működtetését, Hónig igennel felelt. Mint mondta, most nincs pénz új vezetőket keresni, nincs idő átszervezni, ehelyett a napi működésre kell koncentrálni.
A minisztérium, úgy tűnik, kecskére bízza a káposztát: a MÁV-tól vár ajánlatot arról, mekkora összeg szükséges ahhoz, hogy az általuk elérni kívánt színvonalon biztosítani tudják a társaság működését. Hónig nem kívánt időpontot megjelölni a közszolgálati szerződés megkötésére vonatkozóan, de úgy vélte, a vasúttársaság érdeke, hogy az mielőbb megszülessen.
Számos kérdést tettek fel az újságírók a vasúti kedvezmények tervezett szűkítésével kapcsolatban, ám Hónig Péter erről is szűkszavú válaszokat adott. Kifejtette, hogy jelenleg túl magas a kedvezményezettek száma – a MÁV-nál az utasok hatvan százaléka tartozik ebbe a körbe –, azaz olyanok is részesülnek támogatásban, akiknek erre valójában nincs szükségük. Ezen szerinte változtatni kell, el kell érni, hogy a kedvezményrendszer rászorultsági elven működjön. Úgy vélte, meg kell tudni, hányan használják a kedvezményeknek köszönhetően ingyen a MÁV-ot. Az egyes kedvezmények mértékére vagy megszüntetésére vonatkozó kérdéseket azonban rendre elhárította.
Tájékoztatást kértünk az új minisztertől a használatarányos útdíjrendszer bevezetésével kapcsolatban is, hiszen az szerepel a kormányprogramban, noha bevezetésének időigénye meghaladja a jelenlegi kormány működési idejét. Hónig Péter csupán azt erősítette meg, hogy folytatják az előkészületeket tender újabb kiírására, de további részletekkel nem tudott szolgálni.
Ugyancsak nem voltak válaszai a miniszternek a gázellátással, gázárakkal kapcsolatos kérdésekre. Elmondta, a témával magas szinten foglalkozik a kormány, és sok szempontot kell figyelembe venni az ár meghatározásakor. A nemzetközi piaci és a jelenleg Magyarországon alkalmazott árak ellentmondásának feloldására sem vállalkozott, mindössze annyit tartott elképzelhetőnek, hogy ősztől csökkenhetnek a fogyasztói árak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.