
origo.hu
Ezt elkapták a zsaruk: minden autós álma vált valóra – videó
Veszélyben a kecskeméti gyár. A Daimler németországi központjában nem válaszoltak a Magyar Rádió berlini tudósítójának arra a kérdésére, hogy érintik-e a kecskeméti beruházás sorsát az óriáscég katasztrofálisnak mondott veszteségei. A most nyilvánosságra hozott cégadatok minden szakértői előrejelzést alulmúlnak: három hónap alatt majdnem másfél milliárd eurót veszített a Daimler, mert világszerte alig veszik az autóit. A cégnél elismerik, hogy további munkaidő-rövidítéssel, elbocsátásokkal s a tervezett befektetések visszamondásával kell nagyon gyorsan legalább négymilliárd eurót kell megtakarítaniuk, hogy elkerüljék a csődöt.
Bár a roncsprémium Európában sikert sikerre halmoz, s a megnövekedett keresletnek köszönhetően a magyar autó- és alkatrészgyártók forgalma is fellendült, az állami beavatkozásnak már megmutatkoznak az árnyoldalai is. A különböző országokban bevezetett vásárlásösztönző programok közös tulajdonsága, hogy a koros, legtöbbször tízévesnél idősebb gépkocsik tulajdonosai akkor jutnak hozzá az 1000–2500 eurós támogatáshoz, ha régi autójukat leadják a zúzdában. Praktikusan ez úgy történik, hogy a csereautót a kereskedőnél hagyják, s az ő feladata, hogy azt bontóba adja. A használt autók feldolgozása összetett folyamat, a forgalomból kivont járműből ki kell szerelni a környezetre veszélyes, illetve az újra felhasználható anyagokat, a présgépekbe már csak a jórészt csupasz karosszéria kerül. Mindez munka- és időigényes feladat, ezért sok pénzbe kerül. Az autókereskedők egy része szívesen kibújna e kötelezettség alól. A német hatóságok szerint a roncstelepekről százával exportálják a papíron bezúzott autókat – külföldre. A kereskedőknek azért éri meg ez, mert ahelyett, hogy fizetnének a feldolgozásért, még pénzt is kapnak az értékesítésért. A Bild című német lap szerint a nyomozók egy roncstelepen ötszáz külföldre csempészett gépkocsi nyomára bukkantak, s szerintük ez csak a jéghegy csúcsa. A német hatóságok most szigorú ellenőrzéseket vezetnek be a kikötőkben és a roncstelepeken.
A német híradás nem szólt arról, hogy kerülhetett-e ezekből a roncsautókból Magyarországra. Számottevő mennyiség biztosan nem – mondta lapunk kérdésére Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke. Azt azonban nem zárta ki a szakember, hogy alkatrészek, részegységek feltűnhetnek a magyarországi bontókban. Különösen a nagy értékű, prémium kategóriás gépkocsik jelöletlen elemeiről lehet szó – mondta Fojt Attila. A motor és az alváz nem jöhet szóba, hiszen a német bontókban szigorúan kivágják az azonosító számokat a gépkocsikból. Éppen ezért kevéssé valószínű, hogy gépkocsik egyben bekerüljenek a legális exportcsatornákon, hiszen a regisztrációs adó is keményen sújtja az Euro 1-es és 2-es környezetvédelmi besorolású autókat, s a 300 forintos euró is rontja az üzletet. Fojt Attila azonban nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy az autókat olyan, unión kívüli piacokon értékesítik, ahol nem működik a központi gépjármű-nyilvántartás.
Ezt elkapták a zsaruk: minden autós álma vált valóra – videó
Trump ismét beszélt Zelenszkijjel
Napi horoszkóp 2025. május 10.: az Oroszlánnak ritka lehetősége adatik, a Vízöntő megvilágosodik
Szimatot fogott az újságíró: rejtélyes körülmények között szívódott fel Gyurcsány Ferenc
Patikában is írhatnak fel ezentúl vényköteles gyógyszert
George Simion bejelentése: Románia kártérítést fog követelni Ukrajnától a fegyverszállítások miatt
Kovács Kokó István visszatér a ringbe – nem akárkivel csap össze
Ha így alszol éjszaka, komoly betegséget jelezhet
A szemünk láttára tepertek le valakit a TEK-esek az Astoriánál
A Barcelona szenzációs hírt közölt a magyar futballistájáról
A Győr a szakadék szélére taszította a Fehérvárt
Bayer Zsolt: Vadászjelenetek Alsó-Alvilágból
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.