Az áruló

2009. 07. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV szakadék felé zakatoló szerelvényén, a becsapódás előtt néhány perccel, lecserélték a mozdonyvezetőt. Feladata nem a vonat új pályára állítása, hanem a mozdony áruba bocsátása. A Bajnai-kormány közlekedési minisztere, Hónig Péter új vezetőt nevezett ki a magyar nemzeti vasúttársaság élére. A cél bevallottan az IMF diktálta
40 milliárd forint kiszippantása, az eszköz pedig az állami vagyon áruba bocsátása. A feladatra alkalmasnak talált személyről, Andrási Miklósról a hírek élén közlik, hogy a Fideszhez köthető. Az egykori Fidesz-alapító és EP-listás ennek tudatában vállalja a MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet kiárulását is tartalmazó akcióterv végrehajtását. Ne tévesszen meg senkit: aki ilyen feladatot vállal, az nem más, mint áruló.
A kormányzat ezúttal valóban kemény kézzel kíván a MÁV szervezetéhez és gazdálkodásához nyúlni. A lapunk birtokába került és a közelmúltban általunk ismertetett háttéranyagból kiderült, a szakértők a cég feldarabolását, az értékes ingatlanok leválasztását és a két forgalomképes leányvállalat eladását javasolják. Csak a vontatást és a karbantartást végző leánycégek eladásából 77 milliárd forintra számítanak.
A kormány elszántságát azért szükséges hangsúlyoznunk, mert korábban a kabinet és a parlamenti többség is rendkívül lágyszívű volt a MÁV támogatási követeléseivel szemben. Ennek hátterében egyes szakértők gazdasági-politikai összefonódást sejtenek. A képlet a következő: a politikusok megszavazzák a MÁV-nak szánt költségvetési forrást, majd az ugyanezen politikusok érdekkörében lévő cégek bejelentkeznek a MÁV-hoz a beruházási pénzekért mint vállalkozók. A kormány úgy tehetne a legtöbbet a MÁV költségeinek visszaszorításáért, ha nem engedné meg, hogy a szocialista és szabad demokrata klientúra élősködjön a vállalat költségvetésén, ha fellépne azért, hogy a MÁV-vezérigazgatóság kádertemető szerepe visszaszoruljon, ha felelősségre vonná azokat, akik az évente 1,4 milliárdos költségű bérirodaházba költöztették a vállalat központját, ha véget vetne a milliárdos nagyságrendű üzemanyaglopásnak. Emlékeztetjük az olvasót, hogy Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal egykori elnöke lapunknak azt nyilatkozta: évente 11 milliárd forint közpénz folyik ki korrupciós csatornákon a MÁV költségvetéséből. Ez az összeg az IMF követelte megtakarítás egynegyede.
Andrási Miklós, a MÁV most kinevezett elnöke az SZDSZ-es Kamarás Miklóst, a Kuncze Gábor belső köréhez sorolt üzletembert váltja a poszton. Kamarás fő érdemének tartják, hogy nyélbe ütötte a MÁV Cargo eladását. Azt a leánycéget árulta ki, amelynek vezérigazgatóját bilincsben vitték el a rendőrök kétezer használt vagon illegális értékesítésének gyanújával. Azt a MÁV Cargót, amelynek megvásárlásáért kétmilliárd forint sikerdíjat kapott az osztrák vevőtől Gulya András tanácsadó cége, a Geuronet Bt. Andrási feladata most a MÁV további leányvállalatainak áruba bocsátása. A magyar vontatási cég nem elavult mozdonyai miatt kívánatos falat a terjeszkedni kívánó vasútvállalatoknak. A Cargo új tulajdonosa, az Osztrák Szövetségi Vasút egy korábbi privatizációra készülve vásárolt ötven korszerű mozdonyt, ezekkel bizonyára szívesen ellátná a teljes magyar piacot. Monopolhelyzetbe kerülve nyilván az általa diktált árakon.
Andrási feladata lesz a magyar vasúttársaság ingatlan vagyonának kiszemelgetése is. A MÁV Andrássy úti székháza, csakúgy, mint a megyeközpontokban központi helyen lévő irodaházak, ha nyomott áron is, de talán értékesíthetők a kormányváltás előtt. Utána azonban Andrásinak – akár a többi Gyurcsány- és Bajnai-privatizátornak – el kell számolnia a lelkiismeretével és a magyar nemzeti vagyonnal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.