A MÁV szakadék felé zakatoló szerelvényén, a becsapódás előtt néhány perccel, lecserélték a mozdonyvezetőt. Feladata nem a vonat új pályára állítása, hanem a mozdony áruba bocsátása. A Bajnai-kormány közlekedési minisztere, Hónig Péter új vezetőt nevezett ki a magyar nemzeti vasúttársaság élére. A cél bevallottan az IMF diktálta
40 milliárd forint kiszippantása, az eszköz pedig az állami vagyon áruba bocsátása. A feladatra alkalmasnak talált személyről, Andrási Miklósról a hírek élén közlik, hogy a Fideszhez köthető. Az egykori Fidesz-alapító és EP-listás ennek tudatában vállalja a MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet kiárulását is tartalmazó akcióterv végrehajtását. Ne tévesszen meg senkit: aki ilyen feladatot vállal, az nem más, mint áruló.
A kormányzat ezúttal valóban kemény kézzel kíván a MÁV szervezetéhez és gazdálkodásához nyúlni. A lapunk birtokába került és a közelmúltban általunk ismertetett háttéranyagból kiderült, a szakértők a cég feldarabolását, az értékes ingatlanok leválasztását és a két forgalomképes leányvállalat eladását javasolják. Csak a vontatást és a karbantartást végző leánycégek eladásából 77 milliárd forintra számítanak.
A kormány elszántságát azért szükséges hangsúlyoznunk, mert korábban a kabinet és a parlamenti többség is rendkívül lágyszívű volt a MÁV támogatási követeléseivel szemben. Ennek hátterében egyes szakértők gazdasági-politikai összefonódást sejtenek. A képlet a következő: a politikusok megszavazzák a MÁV-nak szánt költségvetési forrást, majd az ugyanezen politikusok érdekkörében lévő cégek bejelentkeznek a MÁV-hoz a beruházási pénzekért mint vállalkozók. A kormány úgy tehetne a legtöbbet a MÁV költségeinek visszaszorításáért, ha nem engedné meg, hogy a szocialista és szabad demokrata klientúra élősködjön a vállalat költségvetésén, ha fellépne azért, hogy a MÁV-vezérigazgatóság kádertemető szerepe visszaszoruljon, ha felelősségre vonná azokat, akik az évente 1,4 milliárdos költségű bérirodaházba költöztették a vállalat központját, ha véget vetne a milliárdos nagyságrendű üzemanyaglopásnak. Emlékeztetjük az olvasót, hogy Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal egykori elnöke lapunknak azt nyilatkozta: évente 11 milliárd forint közpénz folyik ki korrupciós csatornákon a MÁV költségvetéséből. Ez az összeg az IMF követelte megtakarítás egynegyede.
Andrási Miklós, a MÁV most kinevezett elnöke az SZDSZ-es Kamarás Miklóst, a Kuncze Gábor belső köréhez sorolt üzletembert váltja a poszton. Kamarás fő érdemének tartják, hogy nyélbe ütötte a MÁV Cargo eladását. Azt a leánycéget árulta ki, amelynek vezérigazgatóját bilincsben vitték el a rendőrök kétezer használt vagon illegális értékesítésének gyanújával. Azt a MÁV Cargót, amelynek megvásárlásáért kétmilliárd forint sikerdíjat kapott az osztrák vevőtől Gulya András tanácsadó cége, a Geuronet Bt. Andrási feladata most a MÁV további leányvállalatainak áruba bocsátása. A magyar vontatási cég nem elavult mozdonyai miatt kívánatos falat a terjeszkedni kívánó vasútvállalatoknak. A Cargo új tulajdonosa, az Osztrák Szövetségi Vasút egy korábbi privatizációra készülve vásárolt ötven korszerű mozdonyt, ezekkel bizonyára szívesen ellátná a teljes magyar piacot. Monopolhelyzetbe kerülve nyilván az általa diktált árakon.
Andrási feladata lesz a magyar vasúttársaság ingatlan vagyonának kiszemelgetése is. A MÁV Andrássy úti székháza, csakúgy, mint a megyeközpontokban központi helyen lévő irodaházak, ha nyomott áron is, de talán értékesíthetők a kormányváltás előtt. Utána azonban Andrásinak – akár a többi Gyurcsány- és Bajnai-privatizátornak – el kell számolnia a lelkiismeretével és a magyar nemzeti vagyonnal.
Újabb két H225M helikopter érkezik a Magyar Honvédséghez