Meggátolnák a cégek eladását

Aprólékosan kidolgozott menetrenddel készül a Fónagy János vezette fideszes vasúti munkacsoport a kormányváltás utáni időszakra. A csapat legsürgősebb feladatának a tervezett privatizáció megakadályozását nevezte meg lapunk kérdésére Fónagy János.

2009. 07. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem támogatja sem a vasúti ingatlanok, sem a leányvállalatok eladását a Fidesz. A MÁV-nál évek óta nem történt semmilyen szerkezeti átalakítás, halaszthatatlan az újjáépítés és az anyagi helyzet stabilizálása, de erre nem a privatizáció a megoldás – hangsúlyozta tegnap Fónagy János. A fideszes képviselő emlékeztetett, Lendvai Ildikó, az MSZP elnöke úgy nyilatkozott, hogy a vasút ügyei rendezhetőek, hiszen a cégnek számos olyan ingatlanja van, amelyet el lehet adni. Fónagy János azonban hangsúlyozta, az ingatlanvagyonra szüksége van a vasútnak, ugyanis a fejlesztésekhez területek kellenek. Azt is elmondta, hogy a vasút számos vidéki embernek a mindennapi hálózati kapcsolata, emellett a leánycégek értékesítése megközelítőleg 5500 munkahelyet sodorna veszélybe.
Az ellenzéki párt alapvető szemléletváltást kíván elérni a közösségi közlekedés területén, ha erre felhatalmazást kap a szavazóktól a választásokon – mondta kérdésünkre a Fidesz vasúti munkacsoportjának létrehozásával és vezetésével megbízott szakpolitikusa. Fónagy János szerint árulkodó, hogy a jelenlegi szocialista-liberális vezetés elsősorban a kiadások visszafogása érdekében igyekszik átalakításokat elérni. A legnagyobb ellenzéki párt számára a közlekedés a gazdaság élénkítésének, a munkahelyek teremtésének stratégiai eszköze. Nemcsak önmagában termelő erő az állami kézben lévő közszolgáltató MÁV és Volán, hiszen a tevékenységével bevételt hoz, hanem a belső piac élénkítéséhez elengedhetetlenül fontos infrastruktúra is egyben. Bár a kormány kőbe véste, hogy 40 milliárdot kíván elvonni az ágazattól, Fónagy János szerint ez tévút. Nem a vasútra fordított pénz sok – hasonló méretű európai államok lényegesen több pénzt fordítanak közösségi közlekedésre –, hanem a szolgáltatás színvonala alacsony. Nem egyszerűen megújítani, hanem valósággal újjá kell építeni a magyar vasutat, hogy a biztonságos, környezetbarát és fajlagosan olcsó – az egyéni közlekedésnél lényegesen olcsóbb – infrastruktúra segítse a magyar gazdaság válság utáni felépülését. Ennek érdekében a Fidesz vasúti munkacsoportja három területen tűzött ki maga elé célokat. Az első, hogy minden rendelkezésre álló eszközzel gátolni igyekeznek a jelenlegi rezsimet a rombolásban és privatizálásban. A második cél, hogy készüljön egy forgatókönyv, amely a kormányváltás után azonnal a helyes irányba fordítja a folyamatokat a magyar közösségi közlekedési szervezeteknél. A harmadik cél, hogy készüljenek közép- és hosszú távú tervek, amelyek segítségével a leendő közlekedési kormányzat, ha a megfelelő idő és pénz a rendelkezésére áll, átformálja, újra felépítse a magyar közösségi közlekedést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.