Nem támogatja sem a vasúti ingatlanok, sem a leányvállalatok eladását a Fidesz. A MÁV-nál évek óta nem történt semmilyen szerkezeti átalakítás, halaszthatatlan az újjáépítés és az anyagi helyzet stabilizálása, de erre nem a privatizáció a megoldás – hangsúlyozta tegnap Fónagy János. A fideszes képviselő emlékeztetett, Lendvai Ildikó, az MSZP elnöke úgy nyilatkozott, hogy a vasút ügyei rendezhetőek, hiszen a cégnek számos olyan ingatlanja van, amelyet el lehet adni. Fónagy János azonban hangsúlyozta, az ingatlanvagyonra szüksége van a vasútnak, ugyanis a fejlesztésekhez területek kellenek. Azt is elmondta, hogy a vasút számos vidéki embernek a mindennapi hálózati kapcsolata, emellett a leánycégek értékesítése megközelítőleg 5500 munkahelyet sodorna veszélybe.
Az ellenzéki párt alapvető szemléletváltást kíván elérni a közösségi közlekedés területén, ha erre felhatalmazást kap a szavazóktól a választásokon – mondta kérdésünkre a Fidesz vasúti munkacsoportjának létrehozásával és vezetésével megbízott szakpolitikusa. Fónagy János szerint árulkodó, hogy a jelenlegi szocialista-liberális vezetés elsősorban a kiadások visszafogása érdekében igyekszik átalakításokat elérni. A legnagyobb ellenzéki párt számára a közlekedés a gazdaság élénkítésének, a munkahelyek teremtésének stratégiai eszköze. Nemcsak önmagában termelő erő az állami kézben lévő közszolgáltató MÁV és Volán, hiszen a tevékenységével bevételt hoz, hanem a belső piac élénkítéséhez elengedhetetlenül fontos infrastruktúra is egyben. Bár a kormány kőbe véste, hogy 40 milliárdot kíván elvonni az ágazattól, Fónagy János szerint ez tévút. Nem a vasútra fordított pénz sok – hasonló méretű európai államok lényegesen több pénzt fordítanak közösségi közlekedésre –, hanem a szolgáltatás színvonala alacsony. Nem egyszerűen megújítani, hanem valósággal újjá kell építeni a magyar vasutat, hogy a biztonságos, környezetbarát és fajlagosan olcsó – az egyéni közlekedésnél lényegesen olcsóbb – infrastruktúra segítse a magyar gazdaság válság utáni felépülését. Ennek érdekében a Fidesz vasúti munkacsoportja három területen tűzött ki maga elé célokat. Az első, hogy minden rendelkezésre álló eszközzel gátolni igyekeznek a jelenlegi rezsimet a rombolásban és privatizálásban. A második cél, hogy készüljön egy forgatókönyv, amely a kormányváltás után azonnal a helyes irányba fordítja a folyamatokat a magyar közösségi közlekedési szervezeteknél. A harmadik cél, hogy készüljenek közép- és hosszú távú tervek, amelyek segítségével a leendő közlekedési kormányzat, ha a megfelelő idő és pénz a rendelkezésére áll, átformálja, újra felépítse a magyar közösségi közlekedést.
Botrányos viselkedése miatt több mint 14 millióra büntették Gyurcsányt