A Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége (MTESZ) finanszírozásában, a Közlekedési Koordinációs Központ társszervezésében 16 napos kínai társasutazásra vitték a Magyar Közút és más állami szervezetek hídmérnökeit május 9–24. között. A résztvevők előbb Sanghajba repültek, majd míg három-négy szakember két napot töltött az ott rendezett szakmai konferencián, a többiek városnézéssel töltötték az időt. A csoport megtekintett számos kínai épületet és hidat, járt Pekingben, és visszafelé eltöltött egy napot Dubajban is. Lapunk úgy értesült, hogy az utazási irodák hasonló társasutat félmillió–egymillió forintos költségből hoznak ki fejenként. A finanszírozó MTESZ számára így legalább 10–15 millió forintba kerülhetett a tanulmányút. Mindez meglehetősen nehezen érthető egy olyan társadalmi szervezet esetében, amely az utóbbi években puszta fenntartását is csak ingatlanvagyona áruba bocsátásával képes biztosítani. Hogyan lehetséges mindez?
Ilyen utat nem finanszíroztunk és nem is tervezünk finanszírozni – hökkentett meg bennünket dr. Gagyi Pálffy András. Az MTESZ főigazgatója lapunk kérdésére úgy nyilatkozott, nincs tudomásuk arról, hogy a szervezet hídmérnöki tanulmányutat tervezett volna Kínába, és annak megtörténtéről sincs értesülésük. A finanszírozási gondokkal kapcsolatban annyit kívánt közölni, valóban likviditási gondot okoz számukra, hogy Kossuth téri irodaházukban, a társtulajdonosként tevékenykedő Magyar Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) immár több mint két és fél év óta nem hajlandó az általa igénybe vett üzemeltetés költségeit fizetni, amellyel az MGYOSZ több mint 50 millió forint kárt okozott a kiemelten közhasznú egyesületnek. A gyáriparosok ezt a megállapítást vitatják.
Bár az MTESZ nem tud róla, mégis finanszírozta a kínai tanulmányutat – derült ki a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ gazdasági igazgatójának, Knapné Hanyecz Tündének lapunkhoz elküldött tájékoztatásából. Eszerint a tanulmányúthoz kapcsolódó utazási és szállásköltségeket az MTESZ fedezte, méghozzá az általa évente megrendezett hídmérnöki konferencia jelentkezési díjaiból származó bevételéből.
Ebből az következik, a hídmérnökök számára rendezett szakmai konferenciák anyagi értelemben annyira sikeres vállalkozások, hogy még a maradványból is tízmilliós összeggel képesek finanszírozni szakmai tanulmányutakat.
Botrányos viselkedése miatt több mint 14 millióra büntették Gyurcsányt