Új vezetőket neveznek ki ma a MÁV-hoz

2009. 07. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Információink szerint elnök-vezérigazgatót és miniszteri biztost neveznek ki ma a MÁV-hoz. Úgy tudjuk, hogy az elnök-vezérigazgatói posztot Andrási Miklós tölti majd be. A közgazdász szakember a kilencvenes években több brókerházat is vezetett, majd vezetőként dolgozott a Molnál. Később az ÁPV Rt., a Szerencsejáték Rt. és az MVM vezérigazgató-helyetteseként is dolgozott.
A távirati iroda úgy tudja, hogy a jelenlegi vezérigazgató, Heinczinger István operatív vezetőként a helyén marad, az elnök-vezérigazgató a vasúttársaság átalakításával foglalkozik majd, és elkészíti, illetve végrehajtja az erre vonatkozó tervet. A folyamatot miniszteri biztos követi nyomon. Hogy ő ki lesz, azt lapzártakor nem lehetett tudni, a kormányszóvivő mindenesetre tegnap cáfolta azt az értesülésünket, hogy a kiszemelt Pásztory Tamás, a Magyar Telekom Zrt. korábbi vezérigazgató-helyettese lenne.
Mint június 20-i számunkban megírtuk, egy kormányzati háttéranyag a vasutat három önálló cégbe kívánja rendezni, a MÁV Zrt. feladatainak egy részét a MÁV Vagyonhasznosító Zrt. venné át, s a MÁV-ból kiválással jönne létre a MÁV Pályavasút-működtető Zrt., amelytől elvonnák és értékesítenék a pályavasúti működéshez közvetlenül nem kapcsolódó ingatlanokat. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az, hogy az átalakítás anyagi terhét a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehet fedezni, ezek értéke 77 milliárd forint. Tegnapi számunkban pedig arról írtunk, hogy a kormányzat tárgyalásokat kezdett lehetséges befektetőkkel a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. eladásáról az osztrák ÖBB és a német DB képviselőivel.
A témában tegnap sajtótájékoztatót tartott Fónagy István. A Fidesz szakpolitikusa szerint több ezer munkahely megszűnésével járna, ha a kormány dobra verné a MÁV mozdonyparkját üzemeltető üzletágat, valamint a gépészetet. – Ha Magyarországon osztrák vagy német mozdonyok teljesítenek szolgálatot, akkor ezeknek javítása, karbantartása nem Magyarországon, hanem Ausztriában vagy Németországban fog történni. Ez azt jelenti, hogy ezek a magyar munkahelyek megszűnnek – mondta az ellenzéki képviselő. Ha a kormány véghezviszi ezt az eladást, a magyar vasútnak a maradéka is kikerül a nemzeti cselekvési körből – tette hozzá. Újságírói kérdésre az Orbán-kormány közlekedési minisztere azt mondta, a MÁV-ot az alapjaitól újra kell építeni. Helyre kell állítani a MÁV finanszírozását, de nem úgy, hogy az önkormányzatokra terheljük azokat. Vontatási szolgáltatásra azonban egészen biztosan szüksége lesz az új magyar nemzeti vasútnak is. Ha a kormány elkótyavetyéli a Trakciót Zrt.-t, a magyar adófizetőknek kell majd megfizetniük azt a felárat, amelyet a magánszolgáltató kér majd. Fónagy János hangsúlyozta, aki a MÁV Trakciót megvásárolja, valójában nem a 15-20 darab új és a több tucat régi mozdonyt veszi meg, hanem a piacot. Behozza ugyanis saját mozdonyait, a MÁV pedig csak tőle tud majd rendelni. A MÁV súlyos finanszírozási helyzetéről szólva Fónagy azt mondta, nem az a baj, hogy sokba kerül a vasút, hanem az, hogy rossz szolgáltatást biztosít.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.