Többe kerül a leves, mint a hús – mondta lapunk kérdésére Molnár Béla. A KDNP szakpolitikusa arra reagált, hogy a közösségi közlekedés átalakítása során a kormány jelentős átszervezést tervez a vasúttársaságnál. Mint Antali Károly kormánymegbízott többször nyilatkozta, a MÁV-csoport jelenlegi mintegy hetven cégéből két zártkörű részvénytársaságot kívánnak létrehozni. Az egyik a jelenlegi MÁV-Start, valamint a mozdonyokat üzemeltetető MÁV Trakció és a karbantartást végző MÁV Gépészet leánycégek összevonásával a személyszállítási feladatokat látja el. A másik társaság része lesz a pályát fenntartó, januárban megalakuló cég, emellett ide csoportosítják az informatikai, a vagyongazdálkodási és az egyéb szolgáltatási funkciókat. Molnár Béla emlékeztetett, hogy ugyanezt az átszervezést másfél éve már végigcsinálta a MÁV, csak éppen fordított irányban. Akkor sem volt egyszerű megszerezni a működési engedélyeket, ráadásul a cégátalakulásnak jelentős járulékos terhei vannak. Molnár Béla szerint a kormány 48 milliárd forintot szán az átalakításra, ami nagyságrendileg megegyezik azzal az öszszeggel, amit ugyanakkor meg kíván takarítani a működtetés során. Akkor már jobb, ha nem csinálnak semmit a kormányváltásig, akkor kevesebb lesz a kár – hangoztatta a politikus.
Tény, hogy a mozdonyokat működtető Trakció Zrt. nincs könnyű helyzetben. A vontató járművek jelentős része elöregedett, korszerűtlen. A jelenlegi legnagyobb megrendelő, a MÁV Cargo – amely a privatizáció után az osztrák állami vasúttársaság tulajdonába került – saját mozdonyparkot alakít ki. Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója is azt nyilatkozta, hogy az önálló vontatásé a jövő. Cége, amely a regionális közlekedésszervezés nyertesének ígérkezik, hatszáz kilométernyi vasútvonal üzemeltetését venné át a MÁV-tól, s a vontatás ügyében külföldi partnerekkel készül együttműködésre. Molnár Béla szerint a Trakció viszszaszervezése a személyszállító cégbe azzal jár majd, hogy az ezer mozdony közül csak ötszázat tartanak meg, és a többit eladják – feltehetőleg éppen a MÁV Cargónak.
Heinczinger kegyvesztett. Megerősítette a közlekedési tárca lapunk információját, amely szerint Heinczinger István, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának távozását kívánja a kormány. Tegnapi cikkünk nyomán, amelyben azt írtuk, Hónig Péter közös megegyezéssel kívánt megválni a vezetőtől, amit az nem fogadott el. Az MR1-Kossuth rádió megkérdezte az érintetteket. A közlekedési tárca azt közölte a közrádióval, hogy a MÁV-nál személyi változások várhatók.
Meglepő fordulatot tartogat az időjárás