origo.hu
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott
Hétfőn már sztrájk? Már hétfőn elkezdődhet a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által meghirdetett gördülő sztrájk – értesültünk. Bár a végső döntést elvben még befolyásolhatja a MÁV-val való mai egyeztetés, a tárgyalások eddigi tapasztalatai alapján nemhogy megegyezés, de még közeledés sem várható. Ebben az esetben a hétfőn kezdődő munkabeszüntetés lényege az lesz, hogy naponként csupán két-három órán keresztül állnak le a vonatok, és nem mindenütt, hanem csak bizonyos régiókban. Egyes értesülések szerint a legvalószínűbb, hogy elsőként Miskolc térségében bénul meg a vasúti közlekedés. A VDSZSZ elfogadhatatlannak tartja, hogy jövőre 40 milliárd forintot elvonjanak és átalakítsák a vasutat, mert annak következtében vasutasok ezrei válnak munkanélkülivé. A szakszervezet egyebek mellett azt is kifogásolja, hogy a vasutasok kedvezménye csak az országos pályavasúti hálózaton maradna meg, amely azonban a mostani hétezerről háromezer kilométerre csökkenne. Bár a többi három reprezentatív vasutas szakszervezet is megalakította saját sztrájkbizottságát, ők egyelőre reménykednek a tárgyalások sikerében. (B. Á.)
Távozik a MÁV vezérigazgatói posztjáról Heinczinger István, munkaviszonya közös megegyezéssel szűnik meg november 15-i hatállyal – jelentette be a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM).
A közlemény szerint Heinczinger István egy hónapos felmondási idejére járó munkabérén túl más juttatást, végkielégítést nem kap, feladatait Andrási Miklós elnök-vezérigazgató veszi át. Részben kicserélődik a MÁV Zrt. igazgatósága, amelynek elnöke október 15-től Andrási Miklós, tagjai pedig Derzsi András, Kozák Tamás, Mosóczi László és Nátrán Roland. Heinczinger István október 15-én lemondott igazgatósági tagságáról is – közölte a tárca.
A korábbinál operatívabb vezetést várnak el a MÁV-tól, ezért szűnik meg a kettős vezetés – kommentálta a hírt Antali Károly. A közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos a MÁV-csoport helyzetét ha nem is válságosnak, de kritikusnak nevezte. A vezérigazgató távozásáról augusztus elején beszélt elsőként a nyilvánosság előtt a miniszteri biztos. Antali akkor – még név nélkül – szorgalmazta a MÁV-menedzsment minőségének javítását. A társaság szeptember 10-i igazgatósági ülésének napirendjén már szerepelt Heinczinger eltávolítása, de a hírek szerint a vezérigazgató az utolsó pillanatban visszalépett a közös megegyezéstől. Azóta a sajtóban rendszeresen felröppent hír a menesztésről, de az erős szocialista politikai kapcsolatokkal rendelkező Heinczingernek sikerült hárítania a támadásokat. Hónig Péter miniszternek pedig egyre kínosabb volt, hogy nem tudott mit válaszolni a MÁV-vezér sorsát firtató kérdésekre.
Vasúti forrásaink szerint a közlekedési miniszter addig keresett fogást, amíg végül rátalált a vezérigazgató gyenge pontjára. Ez a bizonyos pont pedig nem más, mint a monorierdői vasúti szerencsétlenségért viselt felelősség. Tavaly október 6-át követően mind a miniszter, mind a vasúttársaság elnöke, illetve vezérigazgatója felajánlotta lemondását. Szabó Pál szakminiszter és Kamarás Miklós MÁV-elnök esetében Gyurcsány Ferenc elfogadta a lemondást, Heinczinger István esetében nem. A MÁV-vezér akkor úgy nyilatkozott, hogy a miniszterelnök azért tartott továbbra is igényt a munkájára, mert a vizsgálat befejeződéséig nem maradhatott operatív vezető nélkül a MÁV. A négy halálos áldozatot és 44 sérültet követelő szerencsétlenség okainak feltárására több vizsgálat is indult. A rendőrség nyomozást indított, amelynek eredményét áprilisban hozták nyilvánosságra. De vizsgálódott a MÁV biztonsági igazgatósága és a Közlekedésbiztonsági Szervezet is. Bár a vizsgálatok elődleges megállapítása az volt, hogy a mozdonyvezető okozta a vasúti katasztrófát, rendszerszintű okok is akadtak. Például az, hogy a pálya biztonsági berendezése zárlat miatt nem jelezte, hogy egy másik vonat haladt a balesetet okozó szerelvény előtt. Ezért pedig a pályavasút vezetőjét, azaz Heinczingert is felelősség terhelte.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott
Ilyen volt, ilyen lett: kifosztották az adventi kiállítást a megyei jogú városban
A legokosabb 5 százalékba tartozol, ha hét pontot elérsz ezen a teszten
Parragh László újabb fontos pozíciót vesztett el – üzenettel bír, ki váltja
Orbán a Lipcse gólfelelőse
Kalifornia megfosztja kedvezményeitől a Teslát – Musk tombol a dühtől
Hanzel Henrik Vogel Evelinnek: „Hozzád nyúlt a Péter?” „Fizikálisan bántott téged?” + hangfelvétel
Honvéd–Kisvárda: „Egy-két csapattársam sírva fakadt a végén”
Görögország a magyar csatár lábai előtt hever – Öt meccsen négy gól a termése, még a végén Marco Rossi is felfedezi
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Egyszerre két vonat szakított szét egy autót ez egyes vonalon
Kiakadt Ganxsta Zolee: Megkínzom és megölöm + videó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.