Nem kell a fonyódiaknak az új komp

Nem akar kompot a fonyódi városvédő és a helyi vitorlás egyesület, a két civil szervezet szerint élhetetlenné válna a település, ha beindulna a járat. A környezetvédelmi, közlekedési és turisztikai szempontból is indokoltnak tartott beruházás mellett a helyi önkormányzat, a balatoni hajózási társaság és a tó fejlesztési tanácsa is számos érvet sorakoztat fel.

2009. 11. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden eszközzel tiltakozni fogunk a fonyód–badacsonyi komp ellen – jelentette ki a minap egy polgármesteri közmeghallatáson Győri Attila, a Fonyódi Kistérségi Civil Kerekasztal tagja, a helyi vitorlás egyesület elnöke. A városvédő szerint élhetetlenné válna Fonyód, ha az M7-es autópályáról s a régi 7-es útról gépjárművek tömege hajtana le a kompkikötővel bővített, egyébként is zsúfolt hajóállomáshoz.
Győri Attila lapunknak cáfolta, hogy kizárólag a vitorlázók szűk körét érné sérelem. A beruházás nemcsak a nyílt vízre tartó kishajókat, hanem a kikötő rendjét, nyugalmát is zavarná – hangsúlyozta. Szerinte a második balatoni komppal kapcsolatban tájékozatlanok a fonyódiak, és többségük nemet mondana a beruházásra. – Főleg a hajóállomással szemben lévő Szúnyogsziget lakóit zavarná a vízi közlekedés, de a Fonyódi Városvédő és Városszépítő Egyesület is ellenzi a beruházást – fűzte hozzá.
A járat beindítását kezdeményező Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója nem érti a civilek tiltakozását. Horváth Gyula lapunknak azt mondta: kész arra, hogy egy lakossági fórumon „szakmai lelkiismeretével összeegyeztethető tájékoztatást adjon a projekt jelenlegi helyzetéről, a következő lépésekről”.
A második balatoni komp megközelítőleg hétmilliárd forintos beruházási költségének legnagyobb részét az Európai Unió biztosítja. Jelenleg egy megvalósíthatósági hatástanulmány elkészítésének finanszírozására benyújtott pályázat elbírálása folyik – tudtuk meg a vezérigazgatótól. Horváth Gyula egyebek mellett emlékeztetett arra, hogy a fonyódi és a badacsonyi kikötőt át kell építeni, és mindkét helyen megfelelő nagyságú autóparkolót szükséges kialakítani. A két nagy teljesítményű, környezetbarát kompra 48-50 jármű hajthat fel, a hajó felső részében 350-en pihenhetnek a légkondicionált utastérben, a két part közötti menetidő pedig húsz perc lesz. A járat beindításával a jelenlegi, tavasztól őszig terjedő hajózási szezon meghosszabbodik, a kompok ugyanis a Balaton befagyásáig közlekednek.
A 2012 végére, legkésőbb 2013 tavaszára megvalósuló beruházás elleni tiltakozásra reagálva Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke lapunknak hangsúlyozta: környezetvédelmi, közlekedési és turisztikai érdek a balatoni infrastruktúra fejlesztése. Az új kompjárat elodázása miatt megrekedne a délnyugat-balatoni térség, s ezzel Fonyód fejlődése is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.