Minden eszközzel tiltakozni fogunk a fonyód–badacsonyi komp ellen – jelentette ki a minap egy polgármesteri közmeghallatáson Győri Attila, a Fonyódi Kistérségi Civil Kerekasztal tagja, a helyi vitorlás egyesület elnöke. A városvédő szerint élhetetlenné válna Fonyód, ha az M7-es autópályáról s a régi 7-es útról gépjárművek tömege hajtana le a kompkikötővel bővített, egyébként is zsúfolt hajóállomáshoz.
Győri Attila lapunknak cáfolta, hogy kizárólag a vitorlázók szűk körét érné sérelem. A beruházás nemcsak a nyílt vízre tartó kishajókat, hanem a kikötő rendjét, nyugalmát is zavarná – hangsúlyozta. Szerinte a második balatoni komppal kapcsolatban tájékozatlanok a fonyódiak, és többségük nemet mondana a beruházásra. – Főleg a hajóállomással szemben lévő Szúnyogsziget lakóit zavarná a vízi közlekedés, de a Fonyódi Városvédő és Városszépítő Egyesület is ellenzi a beruházást – fűzte hozzá.
A járat beindítását kezdeményező Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója nem érti a civilek tiltakozását. Horváth Gyula lapunknak azt mondta: kész arra, hogy egy lakossági fórumon „szakmai lelkiismeretével összeegyeztethető tájékoztatást adjon a projekt jelenlegi helyzetéről, a következő lépésekről”.
A második balatoni komp megközelítőleg hétmilliárd forintos beruházási költségének legnagyobb részét az Európai Unió biztosítja. Jelenleg egy megvalósíthatósági hatástanulmány elkészítésének finanszírozására benyújtott pályázat elbírálása folyik – tudtuk meg a vezérigazgatótól. Horváth Gyula egyebek mellett emlékeztetett arra, hogy a fonyódi és a badacsonyi kikötőt át kell építeni, és mindkét helyen megfelelő nagyságú autóparkolót szükséges kialakítani. A két nagy teljesítményű, környezetbarát kompra 48-50 jármű hajthat fel, a hajó felső részében 350-en pihenhetnek a légkondicionált utastérben, a két part közötti menetidő pedig húsz perc lesz. A járat beindításával a jelenlegi, tavasztól őszig terjedő hajózási szezon meghosszabbodik, a kompok ugyanis a Balaton befagyásáig közlekednek.
A 2012 végére, legkésőbb 2013 tavaszára megvalósuló beruházás elleni tiltakozásra reagálva Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke lapunknak hangsúlyozta: környezetvédelmi, közlekedési és turisztikai érdek a balatoni infrastruktúra fejlesztése. Az új kompjárat elodázása miatt megrekedne a délnyugat-balatoni térség, s ezzel Fonyód fejlődése is.
Baleset miatt lángokban az M1-es autópálya, több kilométeres a dugó