Valódi cselekvés helyett átszervezés – így minősítette a Magyar Közút Nonprofit Zrt. központjában dolgozó informátorunk a jövő tavaszi választásokig befejezendő szervezeti átfazonírozást, amelyről lapunk a hónap elején Szétverik a közútkezelőket című cikkben számolt be. A Zsupponits Jenő vezérigazgató által bejelentett átszervezésnek az a legfontosabb eleme, hogy megszünteti a megyei igazgatóságokat. Ezt úgy fogalmazták meg, hogy a társaság régiós felépítése „igazodik a hazai statisztikai régiós rendszerhez”. Az átszervezéstől várt 80 millió forintos megtakarítás nem reális – állította informátorunk, aki szerint minden átszervezés többletköltséggel jár. Az ott dolgozóknak nincs olyan dokumentumról tudomásuk, amelyben az átszervezés hatásait vizsgálták volna. Egy korábbi állami számvevőszéki jelentést idézve forrásunk rámutatott, a mai vezetés is a létszámcsökkentéstől várja a költségmegtakarítást.
A létszámcsökkentés persze nem ugyanazt jelenti a lapát nyelét markolók, illetve a fizikai tevékenységet közvetlenül irányítók esetében, mint a felső vezetés tagjainál. Utóbbiak számára egyáltalán nem tragédia, mi több, valódi lottóötössel ér fel, ha útilaput kötnek a talpukra. Informátorunk szerint az egyik műszaki vezérigazgató-helyettesnek azért nem mondtak fel eddig – ellentétben számos vezetőtársával –, mert távozása túlságosan sokba kerülne a cégnek. Az általa kivívott feltételek miatt eltávolításakor mintegy ötvenmillió forintot kellene részére kifizetni. Ez az összeg úgy jön össze, hogy szerződése egyévi fizetésnek megfelelő hallgatási pénzt tartalmaz, emellett a törvény szerint járó helyett 285 nap felmondási idő illeti meg.
László Sándor korábbi vezérigazgató működése idején sok olyan vezető munkatárs dolgozott a cégnél, akikre sok szükség nem volt – állította informátorunk. Ezeknek a politikai ejtőernyősöknek olyan mondvacsinált beosztásokat kreáltak, mint a projektigazgatói vagy az üzletfejlesztési igazgatói pozíció. De akadt olyan vezető is, akiről senki nem tudta, valójában mit csinált. Mindezek a személyek László Sándor távozásával maguk is elmentek, komoly végkielégítéssel, szolgálati gépkocsival, amelyet végül rendkívül jutányos áron meg is vásárolhattak. (Informátorunk szerint azóta csökkent a felső vezetők száma, s ebben szerepe volt a lapunkban megjelent cikkeknek is.) A sok „kiváló vezető” mellett ugyanakkor külső szakértőket is igénybe kellett venni: 2006-ban 681,2, 2007-ben pedig 655,1 millió forint értékben rendeltek tanácsadó cégek szolgáltatásaiból.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le