A hétfői ülésén újra tárgyal az MSZP frakciója az úgynevezett MÁV-törvényről, azaz a közlekedési tárgyú törvényekről – tette közzé a nemzeti hírügynökség. E hét hétfőn az MSZP kérésére vette le a parlament a napirendről a törvény zárószavazását, mert félő volt, hogy Szili Katalin és csapata ismét megbuktatja a jogszabály megszavazását. Akkor az MSZP „véletlennek” minősítette a félreszavazást, de az e heti halasztás azt sejteti, hogy ennél többről van szó. Lehet, hogy Szili Katalin s a vele tartó vidéki képviselők nem kívánják nevüket adni a magyar vasút mellékvonali hálózatának csonkolásához. Az MSZP most hétfőn újra nekifut a törvény elfogadtatásának, s „koherenciazavar” címén viszi ismét szavazásra az ügyet.
Időközben kiderült, hogy az eredeti elképzelésekkel szemben a szaktárca részlegesen megtartja a vasúti személyszállítást Hegyeshalom és Rajka között, s azt is közölte, hogy változatlan menetrenddel megmarad a személyközlekedés a Balatonfenyves–Somogyszentpál keskeny nyomtávú vasúton is 2010-ben. A Közlekedési és Hírközlési Minisztérium arról igyekszik meggyőzni a közvéleményt, hogy a helyközi közösségi közlekedésben vasárnap életbe lépő új menetrendekben az igényekhez jobban igazodó, színvonalasabb szolgáltatási kínálat állt össze. A regionális jelentőségű kapcsolatokat ellátó autóbuszok összehangoltabban működnek együtt a vasúttal. A minisztérium vitatta azokat az állításokat, amelyek szerint nem rendelte meg időben a személyszállítási közszolgáltatást az autóbuszos társaságoktól.
Eközben hazugságban maradt a közlekedési miniszter. Hónig Péter október 5-én az Országgyűlésben azzal érvelt a magyar vasúti vonalbezárások mellett, hogy „az ÖBB-nél néhány hete 58 vasúti vonal bezárását és 20 százalék létszámcsökkenést határoztak el rövid időn belül”. Erre reagálva egy osztrák vasúti civil szervezet, a Fahrgast illetékese, Peter Baalmann a magyar Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek küldött levelében kifejtette, „valóban létezik egy tanácsadó cég vitatott tanulmánya, amelyben 57 vasútvonal felülvizsgálatát javasolják, viszont ez irányú kormányzati terv nem létezik, az osztrák állami vasút, az ÖBB sem készül jelenleg ilyen intézkedésekre. Nem valószínű, hogy a hivatkozott tanulmány lényeges elemeit végrehajtják.” A nyugat-európai vasútfejlesztési trendekkel kapcsolatban a tekintélyes osztrák közlekedési szervezet vezetője levelében hozzátette, hogy „Rheinland-Pfalz német tartomány közlekedési minisztere, Hendrik Hering, akinek döntése alapján az utóbbi években 9 szünetelő vasútvonalon újra megindították a közlekedést.”
Hónig Péternek elment a kedve a közlekedési reformtól, nem is foglalkozik már vele – állítják bennfentes informátoraink. Rábízta a napi feladatokat Antali Károly miniszteri biztosra, aki teljes egészében tanácsadójára, Takács Lászlóra támaszkodik. Takácsot, akit vasúti berkekben csak „vasútgyilkosként” emlegetnek, Antali szeptemberben egy lapunk által nyilvánosságra hozott, botrányos hangú levél miatt felmentette szakértői megbízatásából. Ám azóta a „vasútgyilkos” újra aktivizálta magát, s mindent elkövet, hogy a közlekedési reform során minél több buszjáratot indítson – akár párhuzamosan a vasúti járatokkal. Nem kizárt, hogy a korábban a BKV szerződött stratégiai tanácsadójaként működő szakértőnek szerepe volt a tárca tanácsadói szerződéseinek elosztásában. Mint a Népszabadság közzétette, több ezer oldalnyi szakmai anyag, tervezet, előterjesztés és javaslat született a közösségi közlekedés átalakításának kidolgozása érdekében, s ezért közel egymilliárdnyi közpénzt különítettek el. Arra a reformra, amelyet hétfőn egy „véletlenül” születő, nemleges döntés végleg a szemétkosárba juttathat.
A betegek szeme láttára kellett újraéleszteni egy nőt a kecskeméti rendelőintézetben