Lobbiznak az M9-es autópályáért

2009. 12. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kimozdulhat holtpontjáról az egykor „déli autópályaként” emlegetett, ma már azonban csak közúti torzónak nevezhető M9-es út, amelynek egy húsz kilométeres szakasza néhány éve a Kaposvárt északon elkerülő, 61-es út nevet viseli. De nemcsak a somogyiak szeretnék, ha tovább épülne az M9-es, és a megyében is lenne legalább egy gyorsforgalmi útszakasz, hanem azok a települések is, amelyek Soprontól Szekszárdig jó egy évtizede sürgetik az országot nyugat–keleti irányban átszelő gyorsforgalmi út építését. Februárban megalakulhat az M9 térségi fejlesztési tanács – hangzott el a minap egy zalaegerszegi tanácskozáson.
A Manninger Jenő, Zala megye közgyűlési elnöke, az Orbán-kormány közlekedési államtitkára kezdeményezésére megalakított „M9-es lobbi” azt szeretné, ha hazai és uniós forrásból folytatódna az M9-es építése. Ám a 2013-ig érvényes nemzeti fejlesztési tervben még tervezési szinten sem szerepel az M9-es, sőt az út végleges nyomvonala sem biztos – hangzott el Zalaegerszegen. Ez utóbbival kapcsolatban Kolber István volt fejlesztési miniszter Kaposváron bejelentette: az M9-es Kaposvár és Szekszárd közötti, 75 kilométeres szakaszához öt nyomvonal-variációt bemutató dokumentumot készítenek. 2010 és 2012 között elkészül a környezetvédelmi hatástanulmány, az autóút-szakasz forgalomba helyezése pedig 2018–2020 között várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.