Nehéz helyzetben vette át az év első felében a közlekedési tárca vezetését, ám a terület most még nagyobb bajban van. Ám Hónig Péter szerint már az is sikernek tekinthető, hogy a tárca által felügyelt területeken fenntartották a működést. Az eltelt rövid időhöz képest siker, hogy a „hajó nem süllyedt el” – mondta a miniszter a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium tegnapi, év végi tájékoztatóján. A közútfejlesztésről szólva a miniszter elmondta, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az uniós támogatással együtt 2010-ben 340 milliárd forintot fordítana gyorsforgalmi utak és vasutak építésére, szemben az idei 240 milliárd forinttal. Szűcs Lajos, a minisztérium közlekedési infrastruktúrafelügyeleti osztályának vezetője újságírói kérdésre közölte: az európai uniós transzeurópai hálózatfejlesztés kapcsán olyan engedélyezési terv készül, ami segíti a Duna hajózhatóságát.
A közösségi közlekedésben 2010-ben 27 milliárd forint megtakarítás várható a már meghozott intézkedések eredményeként – közölte Antali Károly kormánybiztos. A vasútnál tizenötmilliárd, a Volán-társaságoknál négymilliárd a megtakarítás összege, a többi pedig a tarifaemelés eredménye – tette hozzá. Antali Károly emlékeztetett a helyközi közösségi közlekedés átalakításáról szóló augusztusi kormányhatározatra. Az ennek alapján meghozott intézkedések eredménye a hároméves program befejezése után lesz teljes mértékben értékelhető. Antali Károly kijelentette, hogy a tarifákkal kapcsolatos kedvezményekhez nem nyúltak hozzá, mert ezt a politika ellenezte, amivel Antali személy szerint nem értett egyet.
A közlekedési kormányzat a nyáron még másként képzelte el a közösségi közlekedés átalakítását. Évi 35 milliárdot a menetrend észszerűsítéséből, 20-25 milliárdot a közlekedési vállalatok létszámának csökkentéséből és további kilencmilliárd forintot a kedvezményes jegyek körének szűkítéséből kívántak megtakarítani. Mindebből maradt a 27 milliárd, amelynek három év alatt kell megvalósulni.
Megötszöröződött a MÁV vesztesége. Ebben az évben a MÁV- csoport gazdálkodását – a piaci bevételeken és az előző évvel azonos nagyságrendű állami támogatáson túl – a Cargo privatizációs bevételének még fel nem használt részéből, illetve saját tőkéből finanszírozták. A szaktárca adatai szerint a MÁV Zrt. és társaságainak konszolidált, illetve társaságonkénti gazdálkodási eredménye az idén az előző évihez hasonló nagyságrendű lesz. Bár 2008-ban a MÁV-csoport összességében 41,6 milliárd forint mérleg szerinti eredménnyel zárta az évet, ez a MÁV Cargo eladásából befolyó mintegy 97,5 milliárd forint bevételnek köszönhető. Ha utóbbit nem számoljuk, akkor 56 milliárd forintos, azaz 2007-hez képest csaknem ötszörösére duzzadó vesztesége volt a csoportnak.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak