Veszélybe került a kormány fél éve szorgalmazott átalakítási terve, mert a hétfői ülésnapon a többség elutasította a közlekedési tárgyú törvényekhez benyújtott módosító indítványokat. Az ellenzék számára örvendetes volt a fordulat, hiszen a Fidesz kezdettől azt hangoztatta, hogy ez a módosítás nem oldja meg a közlekedési közszolgáltatás általános problémáit – mondta el lapunk kérdésére Fónagy János. A korábbi közlekedési miniszter kijelentette, hogy azért sem nyújtottak be módosító javaslatokat a törvényhez, mert úgy vélik, hogy egészen más úton kell majd járnia a közösségi közlekedés szabályozásának. – Három fontos törtvényt kell majd meghoznia a következő parlamentnek – vélekedett a képviselő. – A közszolgáltatásról, a személyszállításról, illetve a hálózatok (út és vasút) működéséről szólót. Ezek a jogszabályok váltják majd le a most készülő szabályozást – mondta a szakpolitikus.
Mint ismert, leszavazta az MSZP hat képviselője a közösségi közlekedésről szóló törvényhez benyújtott, a kormány által támogatott módosító indítványokat a parlament hétfői ülésnapján. Kovács Tibor, az MSZP frakcióvezető-helyettese azt állította, hogy tévedésből. A politikus elismerte, hogy ezzel bonyodalmat okoztak az érintettek. A frakcióban egyelőre azt vizsgálják, miként korrigálható a hiba. Úgy vélekedett, hogy ezek egy része a jövő heti zárószavazás előtt koherenciazavar címén viszszahozható. Az indítványok másik része, amelyeknél nem szükséges a január 1-jei hatálybalépés, új törvényjavaslat formájában kerül ismét a parlament elé februárban.
A parlament a kormány által támogatott közlekedési tárgyú törvények módosító indítványait szavazta le. A jogszabály a MÁV átalakításához adna törvényi felhatalmazást. A képviselők 182 igen, 172 nem, illetve 18 tartózkodás mellett utasították el a javaslatokat. A fideszes és a KDNP-s politikusok mellett hat szocialista és tíz független képviselő szavazott nemmel, míg tizenhét szabad demokrata és egy független honatya tartózkodott. A kormánypárti oldalról Csákabonyi Balázs, Hárs Gábor, Káli Sándor, Simon Gábor, valamint Szili Katalin és Zatykó János szavazott a kabinettel szemben.
Hónig Péter közlekedési miniszter a MÁV átalakítására felhatalmazó törvény általános vitájában azt mondta, hogy az egyes alágazatok jelenleg egymástól veszik el az utasokat, miközben a vasúttársaság egyre növekvő adósságterhet görget maga előtt. A kormány elengedhetetlennek tartja a vasút infrastruktúrájának rendezését, ezért át kívánja alakítani a vasúti pálya fogalmi rendszerét és a tulajdoni viszonyokat is. A miniszter elmondta, a módosítás egyúttal újrafogalmazza az országos törzshálózati vasúti pálya definícióját, és bevezeti a regionális és egyéb vasúti pálya fogalmát.
Halálra gázoltak egy gyalogost az autópályán Iváncsánál