Január 25-én találkoznak az orosz és a magyar kormány politikusai és szakértői, egyebek közt azért, hogy megkíséreljék biztosítani a Malév túlélését – értesült lapunk. A kormány korábban ismertetett elképzelése szerint hazánk lemondana a 32 millió eurós – mintegy kilencmilliárd forintos – privatizációs bankgaranciáról, amely az orosz állami Vnyesekonombankot – a Malév kisebbségi tulajdonosát – terheli. Cserében utóbbi kilencmilliárdos kölcsönt nyújtana a Malév finanszírozására. Oszkó Péter december elején egy tévéinterjúban jelentette be, hogy többségi tulajdont szerezhet az állam a Malévban azzal, hogy elengedi a cég mintegy 19 milliárd forintos köztartozását. A pénzügyminiszter kiemelte, hogy az állam nem visszavásárolja a privatizációban korábban eladott tulajdonrészt, hanem az adó- és egyéb köztartozásokat konvertálják tulajdoni részesedésbe. Oszkó azt is aláhúzta, hogy az állam nem tesz egy adóforintot sem a légitársaságba. Éppen ez utóbbit nehezményezte a légitársaság menedzsmentje. Martin Gauss vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy nincs értelme folytatni a munkát, ha a tulajdonosok nem rendezik a légitársaság tőkehelyzetét. A korábban pilótaként dolgozó német cégvezető szerint készpénzes tőkeemelésre van szükség. Mindez érthető, hiszen sajtóértesülések szerint a Malév tőkehiánya a múlt év végére meghaladta a húszmilliárd forintot, adóssága pedig már ötvenmilliárd körül van.
Fenntartásait hangoztatta a Malév reprivatizációjával kapcsolatban Kamarás Miklós is. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója kockázatnak nevezte az idei üzleti tervvel kapcsolatban a Malévben történő állami szerepvállalást. Mindezek után nehéz értelmezni Bajnai nyilatkozatait az úgynevezett csontvázakról. „Rendet raktunk a szekrényben, a következő kormány nem foghatja elődjére, ha nem tudja betartani ígéreteit” – hangoztatta a miniszterelnök az MSZP kongresszusán. Fónagy János viszont rendkívül nehéznek nevezte a Malév helyzetét. A Fidesz szakpolitikusa korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy nem látnak olyan lépést, amely megoldaná a nemzeti légitársaság jövedelmezőségének a problémáját. Félő, mondta, hogy a kormány csak átmeneti megoldásra törekszik, s a Malév finanszírozásának gondja – hatalmas adósságállományával, veszteséges működésével – a következő kormány nyakába szakad.
Orbán Viktor: Régi és kínzó adósságát teljesítette Magyarország