Alig hívták össze, rögtön fel is függesztették a minap a Malév rendkívüli közgyűlését, amelyet a magyar–orosz tárgyalások utánra hívtak össze. A kormányközi bizottság azonban nem jutott megállapodásra, így a légitársaság közgyűlésén napirenden lévő döntések, mint az igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok visszahívása és megválasztása, illetve a légitársaság tőkehelyzetének rendezéséről szóló döntés, elmaradt. Azt nem tudni, hogy milyen megfontolások alapján jelölték meg a közgyűlés folytatására a február
9-i időpontot. Iparági információk szerint az egyeztetések a kormányközi bizottság üléseitől függetlenül is folytatódnak. Ezeknek a háttértárgyalásoknak az eredménye lehet, hogy a jövő kedden folytatódó közgyűlésen érdemben határozhatnak a cégnél szükséges tőkeemelésről. A kisebbségi tulajdonos orosz fél – a részvényeket a Vnyesekonombank birtokolja – egyelőre vonakodik hitelezni a légicéget, s a tőkeemelésben sem igazán kíván részt venni. A magyar kormány elengedné a Malév 19 milliárdos köztartozását – tulajdonrészért cserébe –, de, mint Oszkó Péter pénzügyminiszter korábban leszögezte, friss pénzt a magyar állam nem tud a Malévba tenni. A magyar kormány tavaly december 29-i határozata szerint hazánk hozzájárulna az orosz Vnyesekonombanknál lévő 32 millió euró bankgarancia elengedéséhez, ha megállapodások révén a magyar állam többségi tulajdont szerez a társaságban, az orosz bank pedig középlejáratú hitelt nyújt a Malév tevékenységének finanszírozásához. A korábbi kormányhatározat január 31-ig adott időt a megállapodás tető alá hozására.
Miközben a két kormány nem jutott dűlőre, a Malév pénzügyi helyzete egyre nehezebb. Lapinformációk szerint a cég adósságállománya már tavaly év végén túlhaladta a hetvenmilliárd forintot. Amíg azonban a tulajdonosi döntések késnek, a cégnek biztosítani kell a finanszírozását, s ez nem történhet másból, csak további hitelekből, így az adósságszámláló tovább pörög a légicégnél.
Mint emlékezetes, az Airbridge Zrt. 2007 februárjában 200 millió forintért vette meg a nemzeti légitársaságot, de kötelezettséget vállalt 12,5 milliárd tőkeemelésre, 30 milliárd forint hitel, illetve a Magyar Fejlesztési Bank 20 milliárdos hitel átvállalására. A privatizált Malév az elmúlt három évben jelentős adósságot halmozott fel. Tartozik a magyar költségvetésnek 19 milliárd forinttal – kérdés, hogy az adóhatósági ellenőrzéseken hogy nem akadt fenn a már nem állami tulajdonú vállalat. Tartozik a kisebbségi tulajdonosának, a Vnyesekonombanknak 28 milliárd forinttal. Ezt az adósságot még az Abramovics testvérek, a privatizált cég első tulajdonosai hozták össze, akik az orosz állami banktól kaptak hitelt a magyar cég működtetésére. Emellett a Malév nem fizetett számos szolgáltatójának, így jelentős tartozásai keletkeztek a Budapest Airport felé is. A legutóbb nyilvánosan megjelent szám tízmilliárd forintról szólt.
A Malév adósságállománya azonban nem csak pénzbeli elkötelezettségeket jelent. A cégnek számos üzletrészét kellett eladnia az utóbbi években azért, hogy készpénzhez jusson. Közéjük tartozik a cég földi kiszolgálóegysége, a Ground Handling Földi Kiszolgáló Zrt., amelyet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vett meg 1,5 milliárd forintért, de a légicég gépkarbantartó leányát, az Aeroplex Kft.-t is elzálogosították a Budapest Airport Zrt. adósságainak fejében, s meg kellett válnia a Lufthansa Technikben birtokolt 15 százalékos tulajdonrészétől is.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál