Fabatkát sem ér a kormánycáfolat
A kormány egyáltalán nem tervezi, hogy újabb vasútvonalakat zár be nyártól – közölte Hónig Péter. A közlekedési miniszter arra a lapunkban tegnap megjelent cikkre reagált, amely szerint újabb jelentős vonalbezárásokra készül a kormány, de az erről szóló kormányrendeletet csak a választások másnapján hozná nyilvánosságra. A vonalbesorolásról szóló kormányrendelet a tavalyi vonalbezárási döntések utólagos technikai rendezéséről szól – állította közleményében Szollár Domokos kormányszóvivő. Szó sincs benne arról, hogy újabb mellékvonalakon szünetelne a vasúti közlekedés. A rendelet kihirdetése pedig teljesen független a választások időpontjától. A lapunk által ismertetett dokumentum – a közlekedési minisztérium státuszriportja, amely Bajnai Gordonra hivatkozik a rendelet kihirdetésének elhalasztásáról – nem a Miniszterelnöki Hivatalban készült, bizonygatja a szóvivő.
Fónagy János tegnap bejelentette, a Fidesz felszólítja a kormányt, hogy álljon el az újabb vonalbezárási tervektől, és ne akadályozza meg a következő kormányt abban, hogy újraindítsa a személyszállítási közlekedést. Az országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy a tavaly ősszel elfogadott vasúttörvény módosításának hatására az országos vasúthálózatot több kategóriába sorolták be. Az országos megrendelésű és az országos jelentőségű vasútvonalak költségeit a központi költségvetés fedezi. A többi, mintegy 3600 kilométer regionális vasútvonalon vagy megrendelik a személyközlekedést, vagy nem. Fónagy János közölte: az az összeg, amit a kormány feloszt az országos megrendelésű vonalak között, kihagyja mindazokat a vonalakat, amelyek nem esnek bele ebbe a kategóriába. – Ez mintegy ötven vasútvonalat jelent – tette hozzá. Mint fogalmazott, fabatkát sem ér az, hogy a kormányszóvivő tagadta a vonalbezárásokat, mivel a közlekedési minisztérium elismerte annak a dokumentumnak a létezését, amelyben leírják a terveket.
Lapunk tegnapi számában ismertettük a közlekedési tárca a helyközi közlekedés átalakítása című státuszriportját. Ebben olvasható, hogy „Miniszterelnök úr, politikai okokból, annak érdekében, hogy ne legyen választási kampánytéma, úgy döntött, hogy a pályabesorolásról szóló rendelet április 26-án, a választások második fordulója után kerüljön kiadásra.” Ugyanitt azt írtuk, a státuszriportból kiderült, Suri József, az AAM, Báthory Balázs pedig a Wallis Ingatlan munkatársaként adott tanácsokat a közlekedési tárcának. Az érintett cégek tegnap közölték, hogy az említett személyek már hosszabb idő óta nem a munkatársaik.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!