Sietős összeolvasztás

Nem lesz kevesebb döntési szint, nem lesz kevesebb vezető, de beteljesedik a megyei szervezetek jelentőségét viszszaszorító többéves folyamat – így foglalható össze a Magyar Közút 2005 óta tartó átalakításának most bejelentett újabb felvonása. Közutas forrásaink botrányosnak tartják az intézkedés időzítését, és a választások után elszámoltatást sürgetnek.

2010. 03. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megint a békák tudták meg legutoljára, hogy lecsapolják a fejük fölül a mocsarat – reagált a több évtizede a közutas szakmában dolgozó informátorunk, amikor kézhez vette a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményét a szervezeti átalakításról. A kommüniké ugyan már csütörtökön megjelent a hírportálokon, ám a megyei igazgatókkal és főmérnökökkel csak tegnap ismertették az „ítéletet”. Az átszervezés során a társaság az eddigi öt régiós modellről áttér a hét statisztikai régiót lefedő modellre – áll a közleményben, amely Zsupponits Jenőt, a társaság vezérigazgatóját jelöli meg forrásként. A régiós irányítási szintet a Kóka János gazdasági minisztersége idején kezdeményezett szervezeti átalakítás egyik fordulójában iktatták be a rendszerbe. Korábban, 1995-ig a közútkezelési feladatokat 19 megyei szervezet látta el a minisztériumban működő főosztály irányításával. A karcsúsítást, ésszerűsítést és modernizációt zászlóra tűző átszervezés emlékezetes aktusa volt, amikor a közúti igazgatóknak cégük körbélyegzőjével kellett megjelenniük Budapesten, hogy aláírjanak egy dokumentumot, amelyben az igazgatóságok összevonását támogatják. Tudták, hogy ellenszegülésük az állásukba kerülhet. Most hasonlóképp azt várták tőlük, hogy békésen dugják a fejüket a járomba: az új rend szerint az eddig független megyei igazgatóságok beépülnek a régiós szervezeti rendszerbe. A megyei igazgatók főnökei a hét régiós szervezet főmérnökei lesznek. Ezzel beteljesedett a megyei szervezetek önállóságának megszüntetését célzó, 2005-ben indult folyamat – mondta lapunknak az egyik, már korábban elmozdított megyei igazgató.
Mindezek azonban csak részletkérdések, a lényeg az, miért gondolta Hónig Péter közlekedési miniszter, hogy a két választási forduló és a kormányalakítás hetei a legalkalmasabbak egy állami tulajdonú társaság szervezeti átalakítására. Vajon mennyire vették figyelembe a Bajnai Gordon által meghirdetett, kinevezésekre vonatkozó moratóriumot? Forrásaink szerint a kormányváltás után nemcsak a szervezeti átalakítások hasznát, értelmét, költségeit kell majd megvizsgálni, de a szervezet elmúlt nyolc évének gazdálkodását is, valamint a döntésekért felelős személyeket is meg kell nevezni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.