Újra vezérigazgatói székben

Új szereplő tűnt fel a magyar teherfuvarozási piacon. Az önállóvá vált GYSEV Cargo Heinczinger István volt MÁV-vezér irányításával máris megvetette a lábát a Dunántúlon. Versenytársa Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria vezetője, aki meg valaha épp a GYSEV-től érkezett a MÁV-hoz.

2010. 03. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem diplomáciai bonyodalmat okozott, amikor a GYSEV magyar tulajdonosa képviseletében Antali Károly miniszteri megbízott vezérletével az osztrák tulajdonostárs hozzájárulása nélkül önálló vállalattá szervezték ki az osztrák–magyar vasúttársaság teherfuvarozási üzletágát. De miért volt szükség egy önálló Cargóra a GYSEV mellett? – tették fel a logikusnak tűnő kérdést többen. A válasz egyszerű: így szólt a közlekedési kormányzat és Heinczinger István megegyezése. Emlékezetes, hogy Hónig Péter miniszter tavaly júliusban nevezte ki Andrási Miklóst a MÁV elnökének, mellette Heinczinger töltötte be továbbra is a vezérigazgatói posztot. A két dudás azonban nem fért meg egy csárdában, az első számú vezetők gyakran koccantak. A miniszter többször kezdeményezte Heinczinger eltávolítását, azonban mindig lepattant a vezérigazgatót támogató szocialista politikai falanxról. Végül tavaly októberben egy állás felkínálásával sikerült távozásra bírni, méghozzá a GYSEV Cargo elnök-vezérigazgatói posztjának felajánlásával. Minden stimmelt, csak éppen nem létezett a fent nevezett poszt, amit a GYSEV teherfuvarozási üzletágának az önálló cégbe szervezésével létre kellett hozni. Heinczinger azonban nemcsak a titulushoz, de korábbi fizetéséhez is ragaszkodott. A GYSEV honlapjának tanúsága szerint a volt MÁV-vezért 1,7 millió forintos fizetés, 75 százalékos prémium és 2400 eurós átalány illeti meg. Ez havonta több mint 3,6 millió forint.
Az elnök-vezérigazgató igyekszik megszolgálni a pénzét. Értesüléseink szerint máris rátenyerelt a korábbi MÁV Cargo, ma Rail Cargo Hungary egyik legjobb megrendelésére. Megszerezte a cseh szénszállítmányoknak a szlovéniai Koperbe juttatásának jogát. Állítólag úgy sikerült az immár osztrák tulajdonú magyar cégtől elhódítania a jól fizető szénvonatokat, hogy olcsóbb árat kínált a Kovács Imre vezette cégnél. Azaz hogy a Rail Cargó-sok akartak árat emelni, és így sikerült alájuk ígérni. Informátoraink ma sem tudják eldönteni, hogy Heinczinger volt-e ügyes, vagy a Rail Cargo Hungary vezetője, Kovács Imre kedvezett így egykori cégének, a GYSEV-nek.

Másfél millió a Malév-felügyelőknek. Napokon belül nyilvánosságra hozza a Malév, hogy mennyi javadalmazást kapnak az immár ismét állami tulajdonba került cég felügyelőbizottságának és igazgatóságának tagjai. A Népszabadság értesülései szerint 130–150 ezer forinttal díjazzák a kormányváltásig hátralévő néhány hónapban a tagok munkáját. A magánkézben lévő Malév nem fizetett a testületek tagjainak, a magyar állam havonta 1,6 millió forintot ad nekik a súlyosan veszteséges cég terhére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.