Csaknem diplomáciai bonyodalmat okozott, amikor a GYSEV magyar tulajdonosa képviseletében Antali Károly miniszteri megbízott vezérletével az osztrák tulajdonostárs hozzájárulása nélkül önálló vállalattá szervezték ki az osztrák–magyar vasúttársaság teherfuvarozási üzletágát. De miért volt szükség egy önálló Cargóra a GYSEV mellett? – tették fel a logikusnak tűnő kérdést többen. A válasz egyszerű: így szólt a közlekedési kormányzat és Heinczinger István megegyezése. Emlékezetes, hogy Hónig Péter miniszter tavaly júliusban nevezte ki Andrási Miklóst a MÁV elnökének, mellette Heinczinger töltötte be továbbra is a vezérigazgatói posztot. A két dudás azonban nem fért meg egy csárdában, az első számú vezetők gyakran koccantak. A miniszter többször kezdeményezte Heinczinger eltávolítását, azonban mindig lepattant a vezérigazgatót támogató szocialista politikai falanxról. Végül tavaly októberben egy állás felkínálásával sikerült távozásra bírni, méghozzá a GYSEV Cargo elnök-vezérigazgatói posztjának felajánlásával. Minden stimmelt, csak éppen nem létezett a fent nevezett poszt, amit a GYSEV teherfuvarozási üzletágának az önálló cégbe szervezésével létre kellett hozni. Heinczinger azonban nemcsak a titulushoz, de korábbi fizetéséhez is ragaszkodott. A GYSEV honlapjának tanúsága szerint a volt MÁV-vezért 1,7 millió forintos fizetés, 75 százalékos prémium és 2400 eurós átalány illeti meg. Ez havonta több mint 3,6 millió forint.
Az elnök-vezérigazgató igyekszik megszolgálni a pénzét. Értesüléseink szerint máris rátenyerelt a korábbi MÁV Cargo, ma Rail Cargo Hungary egyik legjobb megrendelésére. Megszerezte a cseh szénszállítmányoknak a szlovéniai Koperbe juttatásának jogát. Állítólag úgy sikerült az immár osztrák tulajdonú magyar cégtől elhódítania a jól fizető szénvonatokat, hogy olcsóbb árat kínált a Kovács Imre vezette cégnél. Azaz hogy a Rail Cargó-sok akartak árat emelni, és így sikerült alájuk ígérni. Informátoraink ma sem tudják eldönteni, hogy Heinczinger volt-e ügyes, vagy a Rail Cargo Hungary vezetője, Kovács Imre kedvezett így egykori cégének, a GYSEV-nek.
Másfél millió a Malév-felügyelőknek. Napokon belül nyilvánosságra hozza a Malév, hogy mennyi javadalmazást kapnak az immár ismét állami tulajdonba került cég felügyelőbizottságának és igazgatóságának tagjai. A Népszabadság értesülései szerint 130–150 ezer forinttal díjazzák a kormányváltásig hátralévő néhány hónapban a tagok munkáját. A magánkézben lévő Malév nem fizetett a testületek tagjainak, a magyar állam havonta 1,6 millió forintot ad nekik a súlyosan veszteséges cég terhére.
Hozzád nyúlt a Péter? Fizikailag bántott - leleplező hangfelvétel Magyar Péterről