Miként azt szakértők – többek közt lapunk hasábjain is – előre jelezték, nem járt érdemi megtakarítással a MÁV-csoport számára a mellékvonalak „ideiglenes szüneteltetése”. A Népszabadság közzétette: a MÁV az idén öszszességében legfeljebb mintegy 2-3 milliárd forint eredményt írhat majd a szárnyvonalak számlájára. Ugyan a MÁV személyszállító leányvállalata hatmilliárd forintot is megtakaríthat, ám a mozdonyokat üzemeltető MÁV-Trakció Zrt., valamint a járművek karbantartását végző MÁV Gépészet Zrt. az előzetes becslések szerint együttesen 1-2 milliárd forint bevételtől esik el a szárnyak bezárása miatt. De bukik a cégcsoport anyavállalata is. A legnagyobb érvágást a személyszállító vonatok után fizetett pályahasználati díjak elmaradása jelenti: önmagában ez több mint négymilliárd forint bevételtől fosztja meg a pályavasúti társaságot.
A cikk visszhangot keltett: a közösségi közlekedés reformjáért, azon belül a mellékvonalak leállításáért elsősorban felelős Antali Károly közleményben vitatta, hogy a 24 mellékvonalon szüneteltetett személyszállítás 4,2 milliárd forint bevételcsökkenést jelentene. Más okból ragadott billentyűzetet Oszkó Péter. A pénzügyminiszter a napilap online változatához fűzött kommentárjaiban azt nehezményezte, hogy „a MÁV üzleti tervét ígéretei ellenére hetek óta nem tudja megkapni a Pénzügyminisztérium”. Illetve hogy „fel is hívtam a vezérigazgatót, hogy esetleg összekeverték a címeket, és véletlenül a Népszabadságnak küldték a tervezetet a Pénzügyminisztérium helyett”.
A MÁV üzleti tervében szereplő számok azt bizonyítják, hogy a kormány vasútreformnak nevezett intézkedéscsomagja megbukott – mondta el lapunknak Dorner Lajos. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szakértője szerint szomorú, hogy az egyetlen értelmes szervezetátalakítási javaslat, a személyszállító és pályavasúti cégek szétválasztása Andrási Miklós MÁV-vezérigazgató szerint a „fiókban marad”. A vonalbezárások pedig egyértelműen csak kárt okoztak a magyar gazdaságnak.
Tömegkarambol az M7-esen Székesfehérvárnál