Mi legyen a gyerekből, ha az édesapja dobos, a szülei egy neves norvég dzsesszklubot vezetnek, ő maga pedig gyakorlatilag ott nőtt fel? A norvég avantgárd dzsessz vezető alakja, Paal Nilssen-Love mozdonyvezetés helyett talán már óvodáskorában is saját dobszerkóról álmodozott, 1993-ban saját zenekart alapított, majd Oslóba költözve hamar a norvég dzsessz megkerülhetetlen alakjává vált.
Járt már nálunk az amerikai szaxofonista, klarinétos és zeneszerző Ken Vandermark oldalán, s most a hazai avantgárd dzsesszmágussal, Grencsó Istvánnal erősítve valószínűleg még az Újbuda Jazz Fesztiválon nyújtott teljesítményükre is rátesznek. Grencsó mester új formációjával, a Grencsó Real Time Kollektívvel holnap este héttől az A38 hajón adnak koncertet. A Grencsó-műhelyből kiszivárgó zene teljes jelenlétet, figyelő füleket igényel. Etnót vegyít poppal, rockot dzsesszel és tánczenével, újabban pedig a könnyedséget keresi; új formációja a funkot és a swinget elegyíti a dzsesszel. Az elemek keverése mellett mindig akad, amit még a cseppet sem megszokottból is kiragad: egy improvizáció, egy geg, egy-egy zenébe szúrt névjegy. Szaxofonszólók, forgószéllel.
Megérkezett Miamiba Zelenszkij















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!