Nem kérte fel senki Völner Pált, a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés elnökét, hogy fogja össze a forgalom újraindítását szocialista–szabad demokrata kormányzat által megszüntetett vasútvonalakon – tudta meg lapunk. A Vasárnapi Hírek „több forrásból megerősített információra hivatkozva” arról írt, hogy az Orbán-kormány Völner Pál, Komárom új országgyűlési képviselőjének vezetésével vizsgálja majd meg, melyik szárnyvonalakon és milyen ütemezéssel állítható vissza a vasúti közlekedés, illetve felvetődhet-e büntetőjogi felelősség a vonalbezárások nyomán őrzés nélkül maradt közvagyon miatt. A megyei közgyűlési elnök, országgyűlési képviselő lapunk kérdésére elmondta, bár az utóbbi években többször is tiltakozott a megyét érintő szárnyvonalak bezárása miatt, és mindent meg fog tenni, hogy ezeken újrainduljon a forgalom, de országos feladatra nem kérték fel, és erről tárgyalások sem folytak.
A Vasárnapi Hírek információja szerint több szárnyvonalon még az idén újraindulhat a 2009-ben leállított személyszállítás. A lap ezek között említette a Komárom–Székesfehérvár, a Debrecen–Létavértes, a Zalalövő–Körmend, az Almásfüzitő–Esztergom, a Gordisa–Komló és a Győr–Veszprém vonalat. Megszólaltatták Fónagy Jánost, és a Fidesz szakpolitikusa pártja korábbi ígéretét megerősítve közölte, hogy azokon a szárnyvonalakon, ahol nincs műszaki probléma, a vasúti közlekedés helyreállítását tervezik.
Erre a nyilatkozatra reagálva az MTI megkérdezte a MÁV-ot arról, milyen műszaki állapotban van a leállított vonalakon a vasúti pálya. A vasúttársaság az elmúlt hónapokban mindent megtett, hogy megőrizze a vasúti pálya és a műszaki berendezések állapotát azon a 29 szárnyvonalon, ahol tavaly óta szünetel a személyszállítás – mondta Sigulinszki Tibor, a vasúttársaság szóvivője. Szavai szerint így nincs technikai akadálya annak, hogy egy esetleges kormányzati döntés után ezeken a vonalakon ismét személyvonatok közlekedjenek.
Emlékezetes, hogy a Bajnai-kormány tavaly december 12-én állította le a személyszállítást 25 vonalon. A bezárt szakaszok egy részén továbbra is zajlik teherszállítás, többségében azonban teljesen megszűnt a vasúti közlekedés. Korábban a Gyurcsány-kormány is döntött vonalbezárásról. Kóka János egykori gazdasági és közlekedési miniszter még 2006 végén jelentette be 14 vasúti mellékvonal személyforgalmának felfüggesztését. Bár a miniszter akkor még csak szüneteltetésről beszélt, a 2007 márciusa óta eltelt idő azt bizonyítja, hogy ezeknek a vonalaknak egy része véglegesen megszűnt. Ennek legfőbb oka, hogy a 14 mellékvonal az elmúlt több mint három évben fizikailag is jelentős károkat szenvedett. Egyes szakaszokon nemcsak a síneket, hanem a talpfákat is felszedték. Akad olyan helyszín, ahol ötvenméteres szakasz tűnt el teljes egészében.
Két tehervonat szakított szét egy átjáróban elakadó autót Komáromnál