Hamarosan ismertté válik, kikhez vándorolt a német Daimler cég háromszázezer eurós korrupciós pénze, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. ugyanis a jövő héten véglegesíti a Volánbusz Zrt. 2005-ös Mercedes busz beszerzéséről szóló jelentését – tudta meg lapunk a szervezet kommunikációs osztályától. A vizsgálatról készített jelentéstervezetet jelenleg a Volánbusszal egyeztetik. A vizsgálat eredményét várhatóan jövő héten ismerhetik meg az illetékesek.
Mint lapunk is beszámolt róla, az amerikai igazságügyi minisztérium márciusban hozta nyilvánosságra, hogy csaknem 90 millió forint kenőpénzt fizetett a Daimler magyar kormányilletékeseknek 2005-ben annak érdekében, hogy a Volánbusz tenderén a Mercedes nyerjen. A Volánbusz közleményt adott ki, amelyben leírta: 2005-ben a rövid határidők miatt meghívásos pályázaton kértek ajánlatot a Daimler leányvállalatától, az EvoBus Hungáriától, valamint másik két cégtől, majd a közbeszerzés eredményeként a társaság tizennégy Mercedes autóbuszt szerzett be 1,19 millió euróért, további tizenhetet 1,745 millió euróért, vagyis 2,935 millió eurót költött erre az üzletre. A járműveket 2005 júliusában és novemberében vették át.
Az amerikai igazságügyi minisztérium keresete szerint a buszokat az EvoBus Hungáriától vette meg a Volánbusz, ebből tizenhét járművet azonban az EvoBus Hungária az ügylet előtt közvetlenül az EvoBus Austria nevű osztrák cégtől vásárolt meg. A tizenhét buszt a cég 1678170 euróért vette, és csaknem 1745000 eurós áron adta tovább a Volánbusznak, így mai árfolyamon 17,5 millió forintot keresett az ügyleten. A tranzakcióval egy időben az amerikai kereset szerint az EvoBus Austria 333370 eurónyi, mintegy 88 millió forint „jutalékot” fizetett ki az amerikai USCON cégnek azzal a megállapodással, hogy az összeg egészét vagy egy részét magyar kormánytisztviselőknek küldjék tovább.
A Daimler részéről beismeréssel ér fel, hogy áprilisban peren kívül megegyeztek az amerikai igazságügyi minisztériummal és a New York-i tőzsdefelügyelettel. Előbbinek 93,6, utóbbinak 91,4 millió dollárt fizettek azért, hogy ne bolygassák tovább a 22 országot érintő korrupciós ügyüket.
A német Spiegel információi szerint Németországban 1998-ig legálisan folyt a kormányzati döntéshozók lekenyerezése világszinten, nemcsak a banánköztársaságokban, de Kelet- és Dél-Európában is, ráadásul a csúszópénzt költségként le lehetett írni az adóból. Később amerikai nyomásra hivatalosan megszűnt a kenőpénz-osztogatás, ám informálisan fennmaradt a gyakorlat. A Daimler külföldi leányvállalatai segítségével mosta tisztára a kenőpénzt. Az Ikarus esetében ez éppen az amerikai USCON volt.
A Mercedes az amerikai Chryslerrel kötött házasság miatt bukott le. Eltávolítása után egy amerikai menedzser feljelentette a Daimlert az amerikai hatóságoknál, azok pedig felgöngyölítették a világméretű hálózatot.
Épül a Mercedes-gyár Kecskeméten. Magyar vállalkozások nyerték el döntő részben a Mercedes–Benz kecskeméti gyárának építési munkálatait, mellettük a gépkocsigyártási alapanyagok beszállítására már 17 magyar gyártó pályázott sikeresen – közölte Frank Klein, a Mercedes–Benz gyárépítési projektjének vezetője tegnap Kecskeméten. A Mercedes–Benz a térség legnagyobb munkaadójává szeretne válni 2500 új munkahelyet teremtve.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!