origo.hu
Megfosztották mandátumától Fekete-Győr Andrást
Változás a Malév élén. Lemondott Urbán László, a Malév igazgatóságának elnöke, aki augusztus 26-án távozik a posztjáról – közölte tegnap a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Urbán László azzal indokolta a lemondását, hogy a kinevezése óta eltelt egy hónapban kiderült számára, a pozícióval járó elfoglaltság jóval több, mint amit eredetileg feltételezett, és ezért az nem egyeztethető össze az EBRD-ben betöltött igazgatósági tagságával. A vagyonkezelő vezérigazgatója tudomásul vette a lemondást. Urbán László utódjáról az MNV később ad felvilágosítást – olvasható a közleményben. A Malév választott testületeinek tagságát, az igazgatóságot és a felügyelőbizottságot szinte teljes egészében kicserélték a július 23-án tartott rendkívüli közgyűlésen. Akkor választották öt évre az igazgatóság elnökévé Urbán Lászlót.
Annak ellenére, hogy a légi szállítási piacot kerozin-sokk, pénzügyi válság, a terrortámadásoktól való félelem és az izlandi vulkánkitörések okozta járatkiesések sújtották, a magyar eredetű fapados Wizz Air légitársaság évről évre csaknem húsz százalékkal növelte utasainak létszámát. Ezen belül a magyarországi utasok száma 17 százalékkal, 1,1 millióra nőtt az augusztus elsejét megelőző 12 hónapban – jelentette be tegnap Abrán György, a légitársaság kereskedelmi vezérigazgató-helyettese. Az elmúlt egy évben az utasforgalom elérte a 8,2 milliót, 2010-re pedig a cég 9,8 millió utassal számol. A Wizz Air teljesítménye meghaladta a cseh CSA 4,7 milliós, a lengyel LOT 3,6 milliós és a magyar Malév 3,2 milliós éves forgalmát.
Az olcsó légicégek magyarországi piacán augusztusban már 55 százalékos részesedése volt a Wizz Airnek, míg a második legnagyobb fapados légitársaság, az easyJet csak 17,3 százalékkal rendelkezett. Sajátos viszonyban van a cég a legnagyobb ferihegyi légitársasággal, a Malévvel. Közismert, hogy a Wizz Air az unióhoz fordult a nemzeti légitársaság visszaállamosítása után. Abrán György úgy magyarázta ezt a lépést, egyenlőtlen versenynek tartják, hogy míg a Malév rendre támogatást kap, és ennek segítségével tud alacsony jegyárakkal piacra lépni, addig a magántulajdonú cég csak magára számíthat. Lapunk kérdésére, hogy a Malévvel kapcsolatban mire számítanak a következő években, a vezérigazgató-helyettes azt mondta, bár az állami cég pénzügyileg gyenge lábakon áll, nem várható, hogy jelentősen csökken a piaci részesedése.
Jövőre is két számjegyű növekedést vár a Wizz Air a magyar piacon – mondta a vezető. A légitársaság teljes flottája jelenleg 34 Airbus A320-as, amellyel 21 országba, 194 útvonalon repül. A cég 1250 főt foglalkoztat, ebből 230-at Magyarországon.
Megfosztották mandátumától Fekete-Győr Andrást
Görögország a magyar csatár lábai előtt hever – Öt meccsen négy gól a termése, még a végén Marco Rossi is felfedezi
Nem titok többé: ez történt októberben Zámbó Jimmy csepeli villájában
Kalapács, ólommal bélelt gumikesztyű, vipera, gázspray – ezekkel támadtak az Antifa-tagok Budapesten
Ezt a 3 gyümölcsöt egyed, ha rossz alvó vagy
Előállt a NATO egyik legerősebb országának vezetője: lesz min gondolkodnia Putyinnak és Zelenszkijnek
Igazi sztár Kínában ez az orosz pilóta
Férfi kosár Eb-selejtező: nagy csatában kapott ki a törököktől a magyar válogatott
Mi a vélerménye Magyar Péterről? Szavazzon!
Hanzel Henrik Vogel Evelinnek: „Hozzád nyúlt a Péter?” „Fizikálisan bántott téged?” + hangfelvétel
Szoboszlai Dominik a legjobb? Az angolok sem tudják, mit gondoljanak + videó
Kuncze Gábor szégyenteljes kirohanása borzolja a kedélyeket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.