A válság ellenére nő a fapados légipiac

2010. 09. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Változás a Malév élén. Lemondott Urbán László, a Malév igazgatóságának elnöke, aki augusztus 26-án távozik a posztjáról – közölte tegnap a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Urbán László azzal indokolta a lemondását, hogy a kinevezése óta eltelt egy hónapban kiderült számára, a pozícióval járó elfoglaltság jóval több, mint amit eredetileg feltételezett, és ezért az nem egyeztethető össze az EBRD-ben betöltött igazgatósági tagságával. A vagyonkezelő vezérigazgatója tudomásul vette a lemondást. Urbán László utódjáról az MNV később ad felvilágosítást – olvasható a közleményben. A Malév választott testületeinek tagságát, az igazgatóságot és a felügyelőbizottságot szinte teljes egészében kicserélték a július 23-án tartott rendkívüli közgyűlésen. Akkor választották öt évre az igazgatóság elnökévé Urbán Lászlót.


Annak ellenére, hogy a légi szállítási piacot kerozin-sokk, pénzügyi válság, a terrortámadásoktól való félelem és az izlandi vulkánkitörések okozta járatkiesések sújtották, a magyar eredetű fapados Wizz Air légitársaság évről évre csaknem húsz százalékkal növelte utasainak létszámát. Ezen belül a magyarországi utasok száma 17 százalékkal, 1,1 millióra nőtt az augusztus elsejét megelőző 12 hónapban – jelentette be tegnap Abrán György, a légitársaság kereskedelmi vezérigazgató-helyettese. Az elmúlt egy évben az utasforgalom elérte a 8,2 milliót, 2010-re pedig a cég 9,8 millió utassal számol. A Wizz Air teljesítménye meghaladta a cseh CSA 4,7 milliós, a lengyel LOT 3,6 milliós és a magyar Malév 3,2 milliós éves forgalmát.
Az olcsó légicégek magyarországi piacán augusztusban már 55 százalékos részesedése volt a Wizz Airnek, míg a második legnagyobb fapados légitársaság, az easyJet csak 17,3 százalékkal rendelkezett. Sajátos viszonyban van a cég a legnagyobb ferihegyi légitársasággal, a Malévvel. Közismert, hogy a Wizz Air az unióhoz fordult a nemzeti légitársaság visszaállamosítása után. Abrán György úgy magyarázta ezt a lépést, egyenlőtlen versenynek tartják, hogy míg a Malév rendre támogatást kap, és ennek segítségével tud alacsony jegyárakkal piacra lépni, addig a magántulajdonú cég csak magára számíthat. Lapunk kérdésére, hogy a Malévvel kapcsolatban mire számítanak a következő években, a vezérigazgató-helyettes azt mondta, bár az állami cég pénzügyileg gyenge lábakon áll, nem várható, hogy jelentősen csökken a piaci részesedése.
Jövőre is két számjegyű növekedést vár a Wizz Air a magyar piacon – mondta a vezető. A légitársaság teljes flottája jelenleg 34 Airbus A320-as, amellyel 21 országba, 194 útvonalon repül. A cég 1250 főt foglalkoztat, ebből 230-at Magyarországon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.