Több szempontból is nehéz helyzetbe hozta az időjárás a Magyar Közút új vezetését. Az áradások és esőzések sokkal nagyobb károkat okoztak a közúthálózatban, mint a korábbi évek hasonló időszakában. Ráadásul a rendelkezésre álló pénz nem elég a helyreállítási munkák elvégzésére. Mint Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője lapunk kérdésére elmondta, a tavaszi, nyár eleji áradások idején a cég több száz munkagéppel és szakemberrel segítette országszerte az árvíz ellen védekezők munkáját. Szállító járműveik folyamatosan hordták a gátakhoz a homokzsákokat, a védekezéshez szükséges anyagokat. A rendkívül csapadékos május, június nemcsak a szervezet segítőkészségét tette próbára, de jelentős kár keletkezett a szervezet által üzemeltetett 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton. Az árvizek kapcsán közel 150 útszakasz került hosszabb-rövidebb ideig víz alá, volt olyan nap, amikor csaknem száz útszakasz került a víz fogságába. Szakembereik közel ezer káresetet regisztráltak, az így megállapított kár összértéke meghaladja a nettó 12 milliárd forintot.
A legtöbb kár az észak-magyarországi és dél-dunántúli úthálózatban keletkezett. Borsod-Abaúj-Zemplén megye kifejezetten hátrányos helyzetben van, az elemi károk zömét itt regisztrálták. A heves esőzések jelentős károkat okoztak Baranya, Somogy, Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Fejér, Komárom-Esztergom és Pest megyében is. Az árvízi elöntés miatt országos ismertségre tett szert Felsőzsolca külterületén lévő M30 autópálya csomópontját két alkalommal is elöntötte a víz. A Edelény–Lak–Homrogd összekötő úton különösen a vízfolyások okoztak károkat azzal, hogy sarat hordtak az árkokba, átereszekbe, de magára az útra is. A meredek emelkedőknél a burkolat mellett a víz kimosta a padkát. Az ócsanálosi bekötőút is súlyosan sérült, amikor a Hernád az Ócsanálost védő nyúlgátat áttörte, és a bekötőúton több helyen is átfolyt víz az egyébként sem tökéletes burkolatot több helyen is megbontotta. Pest megyében a 11-es számú főút Visegrád és Dömös közötti részén az áteresz átépítését már megkezdte a Magyar Közút. Ezen a szakaszon az út alatti kis átmérőjű áteresz környezetét a hegyekből lezúduló áradat teljesen elmosta. A helyreállítás során egy jóval nagyobb kapacitású átereszpárt építenek be.
Baranyában is sok gondot okozott a csapadékos időjárás. Az ibafai bekötőút mellett mintegy négy kilométernyi szakaszon került nagy mennyiségű iszap az út melletti árkokba, illetve a burkolatra. Orfű belterületén egy épített töltésnél a burkolat szélét is érintve, szinte függőleges irányban ötven méter hosszon leszakadt a földmű. A legnagyobb kár a Baranya megyében, a Mecseknádasd és Ófalu közötti mellékúton keletkezett. Az út agyagos talajon fekszik, a heves esőzések nyomán a hegyoldal több ezer köbméternyi földtömege miatt az út is elmozdult összesen mintegy kilométeres szakaszon. Az átnedvesedett útalap miatt az út padkája és rézsűje is megcsúszott. A szakasz és környezetének becsült helyreállítási költsége több száz millió forint.
Megsérült az M1-es autópálya is: a Cuhai-Bakony-ér feletti hídjának töltése kimosódott, az útpálya beszakadt. Ráadásul mivel a helyreállítás ideje alatt az autópálya forgalmát elterelték, a terelés miatt a megnövekedett forgalom megviselte az érintett utakat, amelyek pályaszerkezetét a rengeteg csapadék egyébként is meggyengítette. A javítási költségek meghaladják a tízmillió forintot.
Megfosztották mandátumától Fekete-Győr Andrást