Elküldték a Zóna Taxit Ferihegyről

A szerződés lejárta előtt felmondta a Ferihegyi repülőtér üzemeltetője a Zóna Taxival kötött megállapodását, ám a társaság tulajdonosa perrel fenyeget. A 2006-os ferihegyi taxitendert számos bírálat érte, és nem indokolatlanul: egy birtokunkban lévő irat szerint a Budapest Airport előzetes letartóztatását töltő jogi igazgatója anyagi ellenszolgáltatás fejében információkkal segítette a Zóna Taxi pályázatát.

2010. 10. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Terjeszkedik a Malév-leánycég. Elnyerte az Air France–KLM légitársaság földi kiszolgálásának jogát öt évre a Malév Ground Handling (GH) Zrt., amely 60 százalékos piaci részesedéssel bír Ferihegyen. A Malév leányvállalata több mint 20 légitársaság partnere, éves szinten mintegy 4,5 millió utasáról gondoskodik Ferihegyen. A Malév GH 50-80 millió forint nyereséggel számol 2010-ben. A társaság 2009-es árbevétele 10,5 milliárd forint volt, és több mint 700 főt foglalkoztat. A cég éves szinten 15 500 úgynevezett harmadik feles, vagyis Maléven kívüli járatot és 43 600 Malév-járatot szolgál ki.


Megkapták a fővárosi taxicégek a Budapest Airport (BA) felhívását tegnap, hogy vegyenek részt a cég taxitenderén, amelynek keretében decemberben már meg kellene kezdeniük a szolgáltatást – jelentette ki lapunknak Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének főtitkára. Az érdekvédő ugyanakkor nem látja tisztán, hogy a jelenlegi szolgáltatóval tisztázni tudja-e a jogi helyzetet a repülőtér üzemeltetője. A BA által kiadott közlemény ebből a szempontból múlt időben fogalmaz: azt írták, felmondták az eddigi megállapodást, és új tendert írtak ki a repülőtérről üzemelő taxiszolgáltatás nyújtására. Ezzel párhuzamosan a repülőtér üzemeltetője tájékoztatta a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.-t arról, hogy felmondja az eddigi megállapodást a jelenlegi üzemeltetővel. A BA célja az, hogy a leendő új szolgáltatót tisztességes és mindenki számára átlátható folyamat során a lehető legrövidebb időn belül kiválassza. Csakhogy a jelenlegi szolgáltató, a Zóna Service Konzorcium még nem is értesült a felmondásról – legalábbis ezt nyilatkozta laptársunknak Veres István, a Zóna Taxi tulajdonosa. Ha pedig hivatalosan felmond a BA a taxitársaságnak, akkor jogi útra terelik az ügyet – szögezte le Veres. Szerinte az új tender kiírása a jogi keretek mellett eleve lehetetlen, hiszen két hónapos felmondási határidővel rendelkezik a vállalat. A Zóna Taxinak 2011 májusáig szól a szerződése.
Akárki is lesz a repülőtér taxiszolgáltatója, az biztosnak látszik, hogy megváltoztak az erőviszonyok Ferihegyen – mondta lapunknak egy neve elhallgatását kérő informátor. A légikikötőben köztudott, hogy a Zóna elszámolási vitába keveredett a repülőtér üzemeltetőjével, amely az idők során ugyancsak átalakult. Nyilván nem véletlen a bejelentés időzítése sem, vagyis hogy a parlamenti és önkormányzati választások után került rá sor. A Zóna Taxi mögött álló tulajdonosi kör állítólag jó politikai kapcsolatokkal rendelkezett a baloldalon. Informátorunk emlékeztetett arra is, hogy a BA korábbi jogi igazgatója, Rényi-Vámos Krisztina – akinek épp a napokban hosszabbították meg decemberig házi őrizetét – fontos szerepet játszott a 2006-os taxitender lebonyolításában. Miként tavaly nyáron megírtuk, egy lapunk birtokában lévő hatósági dokumentum szerint a repülőtér-üzemeltető társaság taxipályázatán a Zóna Service-t Rényi-Vámos Krisztina és társa, Sziebert György segítette. Az irat szerint „előzetes megállapodás alapján rendszeresen több cégnek, többek közt a Zóna Taxi üzemeltetőjének, a Zóna Service Zrt.-nek anyagi ellenszolgáltatás fejében belső információkat juttattak ki, illetve segítették a céget a kiírt pályázatok megnyerésében”. Mindez gyökeresen más megvilágításba helyezte a BA 2006. július 20-án lezárt taxitenderét. Az üggyel és több, a BKV-t érintő esettel összefüggésben Rényi-Vámos Krisztinát és Sziebert Györgyöt letartóztatták. Mindkettejüket bűnszövetségben elkövetett vesztegetéssel, csalással és hűtlen kezeléssel gyanúsítják.
A 2006-os tender lezárását követően a konkurens cégek azzal vádolták a Zóna Taxit, hogy a piacinál alacsonyabb tarifával szerezte meg a reptéri üzletet. A vesztes taxitársaságok azt állították, hogy az eredményhirdetés óta eltelt idő alatt javultak a nyertes üzleti lehetőségei, az eredeti tarifa jelentősen nőtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.