Nagy sikert aratott a hazai és nemzetközi portálokon Simon Péter formatervező látványterve a hidrogénhajtású, környezet- és utasbarát autóbuszról. A különleges, egyszerre Disneylandet és Hundertwasser osztrák organikus építész látványvilágát idéző megjelenésű járműkoncepcióval kapcsolatban a leggyakoribb kérdés az volt, akár az Egyesült Államokban, Kínában vagy Nyugat-Európában, hogy mikor szállhatnak fel utasként a legyártott buszra. Kérdésünkre Simon Péter elmondta, bár rengeteg bátorítást kapott, autóbusz-gyártói felkérés még nem érkezett hozzá.
Arra, hogy magyar buszgyártók belevágnak egy extravagáns külsejű busz megvalósításába, igen kevés a remény – fejtette ki Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke. A hazai autóbuszipar most újra megerősödhetne, és középtávon akár ismét exportcikké válhatna a magyar busz. Addig azonban annak a több ezer járműnek a gyártásába kívánnak bekapcsolódni a megfelelő technikai képességekkel rendelkező cégek, mint a Kravtex, a Nabi vagy az Ikarus
A. R. C., amelyek az állami tulajdonú közlekedési vállalatok a közeljövőben lecserélendő buszait váltanák ki.
Az utóbbi években már kialakult az együttműködés a magyar gyártók és a megyei Volán-vállalatok között, amelyek alkalmanként 30-40 buszt rendelnek. Ennek következtében éves szinten 250-300 járművet vásárolnak a tagvállalatok a hazai cégektől. A következő időszak kérdése, mondta Vincze-Pap Sándor, hogy a BKV, amelynek ezer buszra lenne szüksége, vagy a Volán-társaságok központosított beszerzésén magyar járműveket vásárolnak-e tervezett ütemben, kiszámíthatóan, vagy – mint a korábbi években előfordult – megveszik a multinacionális gyártók termékét.
Ebből a szempontból nevezte különösen érdekesnek azt a szakminisztériumi bejelentést a Mabusz elnöke, amely a nemzeti közlekedési holding megszervezéséről szólt. Ennek kapcsán a szakmai közvéleményben elterjedt a hír, hogy a Volán-társaságokat egy cégbe vonják. Ezt kifejezetten jó megoldásnak tartja Vincze-Pap Sándor, mert a központosított beszerzés hosszú távon kiszámíthatóvá tenné a magyar gyártóknak a piacot.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak