Szerencsére nem követelt emberéletet az a vasúti baleset, amely február 9-én történt a Nyugati pályaudvaron. A balesetről készült zárójelentésében a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) azt írja, hogy a „XIV. számú vágányra bejáró 2759 számú vonat utolsó előtti kocsija a 13. és 19. számú kitérők között négy tengellyel kisiklott. Az esemény következtében a vonat szétszakadt, a negyedik kocsi vonókészüléke kiszakadt. A kisiklott kocsi a vasúti pályát 15 méter hosszban megrongálta, s az állítóközpont épületétől alig fél méter távolságban állt meg.” Az érintett szakaszon 20 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, ezt a szerelvény nem lépte túl. A vizsgálat megállapítása szerint a kisiklást az okozta, hogy a sínszálak elmozdultak a talpfákról. Emiatt „a nyomtávolság a kritikus méretet olyan mértékben meghaladta, amely méret nem alkalmas a biztonságos forgalom lebonyolítására.” Kiderült, hogy a nyomtávot korábban egy ideiglenes eszközzel, az úgynevezett összehúzató szerkezettel igyekeztek visszaállítani, azonban ez eltört.
A hibát a pályafenntartó szervezet munkatársainak kellett volna észlelniük, mert ilyen esetben a javításig le kell zárni a hibás szakaszt. A baleset idején a területet vastag hótakaró fedte, ezért csak akkor fedezhették volna fel a hibát, ha a szakaszt kiássák a hó alól. Ez azonban nem történt meg.
A KBSZ mindebből azt a következtetést vonta le, hogy a MÁV „rendelkezésére álló erőforrások nem elegendők a vasúti pályák és tartozékaik elvárt színvonalú fenntartására, továbbá a munkaszervezés nem biztosítja a rendelkezésre álló erőforrások gyors és szakszerű felhasználását sem, miközben a vasúti társaság működési engedélye ennek ellenkezőjét tartalmazza.” A biztonsági szervezet ezért javasolja a vasúthatósági feladatokat ellátó Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, vizsgálja meg, hogy a biztonsági feltételekhez szükséges pénzügyi források rendelkezésre állnak-e, és alkalmas-e a MÁV az üzemeltetésre.
Lapunk megkereste az ügyben a MÁV-ot. A cég szerint túlzó a KBSZ következtetése, amikor a Nyugati pályaudvaron, illetve még három másik helyen történt baleset miatt a MÁV működési engedélyének a felülvizsgálatát szorgalmazza. Ennek megállapításaival nem ért egyet.
Szijjártó Péter a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetésével tárgyalt