Elkötelezett a MÁV új vezetése abban, hogy a korábban keletkezett törvénytelenségeket feltárja és a törvényes állapotot viszszaállítsa – mondta lapunknak Nádasy Zoltán. A vasúttársaság novemberben kinevezett új belső ellenőrzési főosztályvezetője legfőbb feladatának a tényfeltárást nevezte. Attól függően, hogy a cselekmény értékhatára mekkora, a következmény lehet rendőrségi feljelentés vagy munkaügyi jogkövetkezmény. Nádasy Zoltán szerint a legfontosabb az, hogy minden cselekménynek meglegyen a következménye. A megújult szellemű belső ellenőrzést kiegészíti és segíti két külső szereplő: az Országgyűlés MÁV Zrt.-vizsgálóbizottsága, illetve az elszámoltatási kormánybiztos, ők egyes ügyeket vesznek górcső alá. A nagy értékű, illetve jelképes ügyekben a belső ellenőrzésnek is le kell tennie a garast – mondta a főosztályvezető. Ezek között említette a MÁV Cargo privatizációját.
Mint lapunk rendszeresen beszámolt róla, a társaság árufuvarozási leányvállalatát 2008. januárban vette meg a Rail Cargo Austria (RCA), az osztrák szövetségi vasút leánya. A pályázati szakaszban az RCA szerződést kötött a Geuronet nevű magyar betéti társasággal, amely a sikeres tender következményeként kétmilliárd forint sikerdíjat vehetett fel. Az ügyben mind a magyar, mind az osztrák korrupcióellenes hatóság vizsgálódik.
Nádasy Zoltán ezzel kapcsolatban elmondta, meg kell vizsgálni, hogy nem sértette-e privatizációs törvényt a magánosítás. Ugyancsak meg kívánják vizsgálni a Róbert Károly körúti központi székház bérletét, illetve az Istvántelekre költöztetett motorszín ügyét. Utóbbi azért történt, mert a tervezett kormányzati negyed beruházása miatt 2008-ban a Nyugati pályaudvar területéről el kellett távolítani az ott található műhelyek egy részét. A szűkös határidő miatt nagy fejetlenség kísérte a pályázati kiírásokat. A nyertes cég 1,2 milliárd forintért kapta meg a munkát. A főosztályvezető szerint már a szerződés aláírása is szabálytalan volt, hiszen a kivitelező cég nem rendelkezett az úgynevezett teljesítési biztosítékkal. Később pedig a kivitelezés határidejét és vállalási összegét is módosították – mindkét esetben a cég kívánalmainak megfelelően. Így lett az 1,2 milliárdos díjból 1,7 – a félmilliárdos áremelést pedig nem indokolta meg kellőképpen a kivitelező. Nádasy Zoltán sürgősen utána kíván nézni azoknak az ingatlanoknak is, amelyeknek a bérlői évek óta nem fizetnek a MÁV-nak. Nádasy Zoltán kiemelt két budapesti indatlant, amelynek bérlői tízmillió forintos nagyságrendű tartozást halmoztak fel.
Magyar Péter a nők elleni erőszak napját alapította meg