Berepülő tízmilliárdok

Éppen egy nappal a jogvesztő határidő előtt rendelkezett a repülőtér-kezelőben lévő állami tulajdonrész értékesítéséről az állami vagyonkezelő. A 36,6 milliárdot 30 napon belül fizeti be a költségvetésbe a többségi tulajdonos. A Munkástanácsok tiltakozott a privatizáció miatt.

2011. 06. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lehívta a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) a Budapest Airport (BA) Zrt.-ben meglévő állami tulajdonú kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót, az erről szóló értesítés rendelkezése alapján az Airport Hungary Tanácsadó Kft. az értesítés átvételétől számított 30 napon belül fizeti meg a részvénycsomag ellenértékét. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tegnapi közleménye szerint a BA állami tulajdonú kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése a részvényesek között 2005-ben kötött megállapodásban rögzített eladási opciós jog érvényesítésével történik. Eszerint az MNV Zrt. június 18-i jogvesztő határidővel élhetett az eladási opció lehívási jogával. Az opciós részvények ára 36,6 milliárd forint volt. A kisebbségi részvénycsomagra készített aktuális vagyonértékelés 31,8 milliárd forint értéket állapított meg, vagyis a kisebbségi részvénycsomagot értékarányos áron adta el az állam. Az értékesítést korábban azzal indokolta az állami vagyonkezelő, hogy évek óta nem jutott osztalékbevételhez.
A Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) elutasítja az állam vagyonának további privatizálását, így elfogadhatatlannak tartja a Budapest Airport Zrt. állami tulajdonban lévő tulajdonhányadának magánkézbe adását – olvasható a MOSZ választmányi ülésének állásfoglalásában, amelyet tegnap tett közzé. A Munkástanácsok egyetért azzal a korábban hangoztatott kormányzati állásponttal, hogy Magyarországon az elmúlt évek során befejeződött a privatizáció. A MOSZ arra kéri a kormányt, hogy oldja fel azt az ellentmondást, ami az egyes nemzeti vagyontárgyak megítélésében, például a Mol privatizációja és a Budapest Airport privatizációja között feszül. A szakszervezet döntött arról, hogy tárgyalást kezdeményez a kormánnyal az érintett munkavállalók bevonásával a Budapest Airport privatizációjának leállításáról.
A magyar állam a tulajdonosi pozíció megszűnését követően is ellenőrzi a Budapest Airport tevékenységét – tette közzé az MNV.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.