Fellendülésre alapoz a légügyi stratégia

2011. 06. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyolcvanszázalékos növekedésre számít a következő húsz évben a légi közlekedésben a Fidesz légügyi stratégiája, és azt kívánja elérni, hogy a hazai háttéripar csatlakozzon ehhez a dinamikus bővüléshez – mondta Márton Attila, a párt munkacsoportjának vezetője, bemutatva az ország légügyi stratégiájának munkaanyagát. Mint mondta, a légi forgalom bővülése egymillió utasonként ezer új munkahelyet teremt, ezért is fontos, hogy hazánk felvegye a lépést a nemzetközi élvonallal. A korábbi légügyi biztos vezetésével tíz munkacsoportban csaknem 200 szakértő dolgozott azért, hogy letegyék a kormány asztalára a 12 fejezetből álló dokumentumot. Az új nemzeti légügyi stratégia a szakma egységes álláspontját tükrözi, ezért jó alapul szolgál majd a következő időszak légiközlekedési fejlesztési és törvényhozási döntéseihez – vélekedett Márton Attila. Völner Pál, a fejlesztési minisztérium államtitkára szerint a lehető legjobbkor született meg a munkaanyag, hiszen a légügyi stratégia a kormány jogalkotási programjában is szerepel. Kérdésre válaszolva a szakpolitikus azt mondta, hogy a második fél évben foglalkozik a kormány a dokumentummal, emellett jelezte, a Közlekedési Koordinációs Központ felügyelete alatt készül a Nemzeti összközlekedési stratégia, ebbe beilleszthetik a most elkészült munkaanyagot.
A légügyi stratégia forrásigényéről csupán kiragadott példákat ismertetett Márton Attila. Eszerint kutatás-fejlesztésre 2017-ig 10,7 milliárd forintra, szakemberek képzésére 2022-ig 42,5 milliárd forintra lesz szükség.
Az ismertetett dokumentum foglalkozik a gazdasági hatásokkal is, és abból indul ki, hogy 2030-ra 80 százalékos növekedés várható a kontinens légi forgalmában. Ehhez kell igazítani a kapacitásokat, többek közt a repülőterek, ezen belül a vidéki leszállóhelyek, a földi kiszolgálás, a biztonsági ellenőrzés vagy a háttéripar vonatkozásában. A repterek környékének lakói már ma is sokat szenvednek a zajtól, ezért a környezetvédelmi fejezet kidolgozásába bevonták az érintett önkormányzatokat is. A dokumentum megfogalmazta egy ideális nemzeti légitársaság működésének feltételeit, egy olyan társaságét, amely például nem termel évről évre rendre tízmilliárdos nagyságrendű veszteséget – de a Malév aktuális gondjaival nem foglalkoztak, mert az a tulajdonos hatásköre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.